فرماندار شاهرود گفت: گروه بهداشتی به منظور نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازار، صنوف و برگزاری آیین‌های عزاداری ویژه ماه محرم در این شهرستان تشکیل شد.

آقای جلالی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری در آیین‌های عزاداری ضروری است.

وی با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی با ناظران همکاری لازم را داشته باشند، ابراز داشت: در نشست قرارگاه شهرستانی مقابله با کرونا تزریق دُز چهارم (یادآور) توسط شهروندان مورد تاکید قرار گرفت.

جلالی به شرایط ناپایدار وضعیت همه‌گیری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش به هنگام ثبت نام دانش آموزان برای تزریق واکسن برنامه‌ریزی داشته باشند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه مسئولان مراکز ورزشی باید رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: افرادی که تقاضای استفاده از خدمات سالن‌های ورزشی را دارند باید کارت تزریق واکسن ارائه دهند.

وی به برگزاری نشست‌هایی متعدد با مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان اشاره کرد و گفت: راهبرد‌های کلی در خصوص برگزاری آیین‌های مذهبی ماه محرم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان به مسئولان هیئت‌ها ابلاغ شد.

جلالی با بیان اینکه نُذورات مردمی باید به صورت بسته‌بندی در اختیار عزاداران قرار گیرد، افزود: وضعیت شیوع کرونا بسیار شکننده و ناپایدار است، شهروندان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گفته وی، تمامی مراکز بهداشتی و تجمیعی شهرستان به منظور تزریق واکسن فعال هستند.

۱۱۰ هیئت مذهبی شاخص در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.