متخصص ژئوتکنیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حرکت شهر به سمت ساخت و ساز جدید ، نباید به بافت تاریخی آسیبی وارد کند.

حمید هاشم‌الحسینی گفت: حرکت شهر به سمت بافت مدرن نباید آسیبی به بافت تاریخی وارد کند و این موضوع در کلانشهر اصفهان همواره مورد توجه قرار گرفته است،، در طول ساخت خط یک مترو احتمال ایجاد آسیب به سی و سه پل وجود داشت اما با درنظر گرفتن تدابیر لازم ایجاد ایستگاه‌های خط یک مترو  به ابنیه تاریخی آسیب وارد نکرد.

او افزود: اصفهان شهری تاریخی است و بافتی قدیمی دارد، اما این موضوع سبب نمی‌شود که شهر به سمت بافت جدید و نوین حرکت نکند و نکته مهم این است که در طول روند ساخت و ساخت جوانب احتیاط به طور تخصصی رعایت شود.

متخصص ژئوتکنیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: با وضعیت فرونشست، افزایش جمعیت و دیگر مشکلات، خیابان‌ها نمیتوانند حجم زیاد ماشین‌ها را تحمل کنند و توسعه خطوط مترو باید مدنظر قرار گیرد.در ساخت ایستگاه های خط دوم مترو نیز این مهم رعایت شده است.

هاشم الحسینی میگوید: با به کارگیری تکنیک‌ها و فناوری‌های جدیدی که در کشور موجود است میتوان همزمان با توسعه و ساخت و سازهای جدید و مدرن شهری از خرابی بافت تاریخی جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.