عرفان آهنگریان گفت: ما چند ماه از حقوق خود را دریافت نکردیم، اما این پول در شأن یک ورزشکار ملی ووشو نیست.

عرفان آهنگریان، قهرمان ووشو کشورمان  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ناراحتی اش از وضعیت این رشته ورزشی گفت: دلخوری درون خانوادگی وجود دارد، اما سعی می‌کنیم خودمان برطرف کنیم و بازگو کردن مشکلات کمکی به حال ما نمی‌کند. همچنین رئیس فدراسیون ووشو قول دادند که مشکلات را برطرف کنند.

آهنگریان افزود: ما ۵، ۶ ماه برای حضور در بازی‌های آسیایی در اردو بودیم، اما چند ماهی حقوق به ما ندادند. زمانی که ورزشکار در اردو حضور دارد به او حقوق می‌دهند، اما این مبلغ در شان ورزشکار ملی نیست. من به صورت کلی انتقاد کردم که رسیدگی به مسائل اردویی در دوره مدیریت علی نژاد بهتر بود و مسئولان ورزش کشورمان از اردوی تیم ملی ووشو بازدید می‌کردند، اما در این دوره اتفاقی رخ نداد. البته رئیس فدراسیون ووشو جوان است و امیدوارم با مشورت بزرگان این رشته ورزشی مشکلات را حل کند.

جوایز مسابقات قبلی را خرج زندگی ام می کنم 

قهرمان ووشو کشورمان درباره وضعیت مالی اش گفت: من جایی استخدام نیستم و سرمایه‌ای هم ندارم. ۳ سال است که مسابقه‌ای ندادیم و جوایز مسابقات قبلی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را خرج می‌کنم و به نوعی از جیب می‌خوریم. من به عنوان ورزشکار حرفه‌ای حدود ۱۵ میلیون در ماه هزینه مکمل‌ها و دستمزد مربی ام می‌شود. مسئولان ورزش درک نمی‌کنند، ورزشکاری که ۳ سال مسابقه نداده باید هزینه اش را به چه صورت تامین کند. پاداش کسب مدال در مسابقات صرف هزینه‌های روزمره یک ورزشکار می‌شود و ما نمی‌توانیم این پاداش‌ها را سرمایه گذاری کنیم.

مسئولان باید مسابقات حرفه ای برای ما تدارک ببینند 

او درباره اینکه چرا در مسابقات سازمان‌های حرفه‌ای شرکت نمی‌کند تا هزینه اش تامین شود، گفت: آخرین مسابقه محسن سیفی در MMI مربوط به یک سال پیش است. بعد از آن قرار بود که من به همراه سیفی به این مسابقات برویم که به خاطر کرونا و صادر نشدن روادید نتوانستیم در این مسابقات شرکت کنیم. اگر ورزشکاری بخواهد در مسابقات MMI شرکت کند باید تمرکزش معطوف به این مسابقات باشد و زمانی که اردو و مسابقات نباشد، ما می‌توانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم. مسئولان باید مسابقات حرفه‌ای برای ما تدارک ببینند تا علاوه بر اینکه انگیزه برای تمرین داشته باشیم، پولی هم به دست آوریم.

مسئولان توقع کسب مدال از ما را دارند 

آهنگریان گفت: بازی‌های آسیایی در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ما تا آن زمان مسابقه‌ای نداریم تا در شرایط تمرینی باشیم. همچنین زمانی که یک ورزشکار از لحاظ مالی دغدغه داشته باشد در آن صورت نمی‌تواند صددرصد وقت خود را برای تمرین کردن بگذارد، اما مسئولان توقع کسب مدال از ما را دارند.

پرداختی  در زمان کرونا استمرار نداشت 

قهرمان ووشو کشورمان گفت: مسئولان فدراسیون ووشو در اوایل شیوع ویروس کرونا ۲، ۳ ماه به طور منظم حقوق به ما می‌دادند، اما فکر نمی‌کردند که آن قدر کرونا ادامه داشته باشد و آن‌ها دیگر نتوانستند پولی به ما بدهند و پرداختی دیگر استمرار نداشت.

او تصریح کرد: ورزش ووشو در ۳ سال گذشته خوابیده است و ما بعد از این همه سال کیفیت سابق را نداریم و مسئولان نباید توقع مدال آوری از ما داشته باشند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
حالا حق و حقوق همه را داده اند و فقط از ورزشکاران پرداخت نشده ؟؟؟!!!!
بنده پزشک متخصص هستم. با سی و دو سال خدمت . حقوق باز نشستگی من زیر ده میلیون تومان است !!!!و امسال نسبت به سال قبل یک ریال هم اضافه نشده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
شان کیلو چند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
علی نژاد اجازه نمیدهد آب خوش از گلوی ووشو پایین برود .
آخرین اخبار