کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت : با انجام مشاوره‌های تخصصی ژنتیک از تولد فرزند معلول ۲۱۹۵زوج کرمانشاهی پیشگیری شد.

الیاس پور کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مشاوره‌های ژنتیک از آن رو اهمیت دارد که می‌تواند با انجام مشاوره‌ها از تولد فرزند معلول بعدی پیشگیری شود و هم چنین با پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی برخی بیماری‌های ژنتیکی را بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مشاوره در مراکز بهزیستی کاملا رایگان است گفت: سال گذشته یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان کمک هزینه برای این مشاوره‌ها پرداخت شده است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با انجام مشاوره‌های ژنتیک از تولد ۴۶۴ فرزند معلول جلوگیری شده است.

الیاس پور بیان داشت: افرادی که ازدواج کردند یا یک فرد معلول در خانواده دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند که برای ان‌ها پرونده تشکیل می‌شود و متناسب با شرایط ان‌ها آزمایشات انجام می‌شود.

وی گفت: این ازمایشات از آزمایش‌های ساده تا آزمایش‌های تخصصی شامل می‌شود که در آن ۴۵۰۰ ژن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ۷ مرکز در استان کرمانشاه مشاوره‌های ژنتیک انجام می‌دهند که سه مرکز در کرمانشاه و بقیه در شهرستان‌های پاوه کنگاور اسلام آباد غرب هرسین قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.