از ابتدای خرید تضمینی گندم بیش از ۱۸ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال از بهای خرید این محصول به حساب گندمکاران واریز شده است.

رییس سازمان جهد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی تا ۱۰ مرداد ۴۳۸ هزار و ۶۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان تحویل مراکز خرید داده شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه از این میزان بیش از ۴۳۰ هزار تن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

او با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۱۱ هزار و ۲۱۳ تن رسیده است، گفت: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۰۲ هزار و ۸۲۸ تن، دهگلان ۸۵ هزار و ۶۵۰ تن، سقز ۷۷ هزار و ۸۸۸ تن و قروه با ۷۰ هزار و ۳۰۷ تن بوده است.

اسکندری افزود: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های کامیاران ۵۱ هزار و ۸۱۶ تن، دیواندره ۳۷ هزار و ۴۷۳ تن، سنندج هشت هزار و ۴۰۰ تن، بانه هزار و ۴۹۱ تن، مریوان هزار و ۱۰ تن و سروآباد هم هزار و ۱۹۷ تن بوده است.

 ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی‌های روستایی است.

 به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل (کشاورزی) پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.