فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دستفروش های کنار جاده یکی از عوامل بروز تصادفات است و بهتر است آنها تجمیع شوند و خارج از حریم جاده مستقر شوند.

سردار محمدرضا میرحیدری امروز در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان اصفهان با اشاره به ورود جدی رئیس جمهور در بحث ترافیک، گفت: انتظار داریم در سطح استان نیز به موضوع اهمیت داده شود و با بهبود شرایط مواجه شویم.

وی افزود: ترافیک استان اصفهان سال گذشته در ارتباط با حوزه درون شهری رتبه ۲ کشوری در کاهش تلفات جانی و تصادفات و کلان شهر اصفهان رتبه اول را به خود اختصاص داد که نشانگر عزم جدی دستگاه‌هاست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال در برون شهری، ۵ درصد افزایش تلفات داشتیم، گفت: این میزان افزایش نسبت به کشور وضعیت استان خوب بود، چون میانگین کشوری افزایش ۱۲ درصدی داشت و امسال کاهش ۹ درصدی تصادفات را داشتیم و در بحث جرحی وضعیت خوبی در برون شهری نداریم چرا که ۱۱ درصد افزایش داشتیم و خسارات هم ۶۳ درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری ادامه داد: آمار درون شهری امسال متفاوت شده و آمار تصادفات فوتی ۲۴ درصد کاهش دارد، ولی آمار فوتی سر صحنه نگران کننده است.

وی تصریح کرد: دستفروش‌های کنار جاده یکی از عوامل بروز تصادفات است و بهتر است آن‌ها تجمیع شوند و خارج از حریم جاده مستقر شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌های استان از جمله کاشان، گلپایگان و نایین میزان تصادفات بیشتر بوده، اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال  ۵۰ فقره تصادفات فوتی رخ داده که ۵۰ نفر هم جان باختند و ۸۷۴ تصادف جرحی، ۳۵۲۶ تصادف خسارتی و ۵۷۸۳۱۵ اخطاریه صادره گزارش شده است.

سردار میرحیدری افزود: پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای با حضور وزیر راه و مدیران دستگاه‌هلی ذیربط برگزار و مشکلات مطرح شود و نسبت به مرتفع کردن آن‌ها گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.