رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در سه ماهه امسال نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش ترانزیت کالا داشته ایم و هدفگذاری روی بحث ۲۰ میلیون تن است.

داریوش امانی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به اینکه تمام ایمنی یکی از اولویت‌های سازمان است و در حال حاضر ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور داریم و حفظ این سرمایه و مدیریت آن کار بزرگی است، اظهار داشت: باید این میراث را به درستی مدیریت کنیم.

او با بیان اینکه براساس شاخص‌های جهانی نگه‌داری ۳ هزار همت ارزش همت راه‌های ما است، افزود: ۳۵ هزار میلیارد تومان هزینه نگه داری راه است و در دولت سیزدهم نیز اقدامات خوبی در بحث اینکه درآمد‌های پایدار برای سازمان پیش بینی شود تلاش شد.

امانی تصریح کرد: با افزایش اعتبارات که امیدواریم به ۲۰ هزار میلیارد برسد بحث هوشمندسازی و خط کشی را دنبال خواهیم کرد، همچنین تا پایان امسال ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه دوربین برای نصب در سطح جاده‌ها با پلیس به تواقف رسیدیم و تا پایان سال به مناقصه بگذاریم که در حال حاضر جمع دوربین‌ها ۲ هزار ۱۰۰ است که با بهره‌گیری از منابع بانک‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: علی‌رغم اینکه با همه مسائلی که روبرو هستیم و تحریم‌های ظالمانه و.. سال گذشته در همین شرایط سخت توسط رانندگان که سربازان گمنام اقتصادی کشور هستند که شرکت‌ها و رانندگان در بخش مسافر و بار عاشقانه کار کردند بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل بار از جاده‌های کشور انجام شد.

او با تصریح بر اینکه در سال ۹۸ نیز ۷۰۰ هزار جابجایی زائر در اربعین داشتیم و امسال هم با تاکیدات رهبری و توافقات صورت گرفته پیش بینی می‌شود بالای ۵ میلیون زائر را داشته باشیم و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به ویژه از پاکستان داشته باشیم.

امانی با بیان اینکه از نقطه صفر مرزی متعهد هستیم که زائر برود و به سلامت برگردد و با تلاش بخش مسافر و رانندگان محقق می‌شود و باید تلاش کرد بحث مشکلات اقتصادی رانندگان برطرف شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد افزایش ترانزیت در سال گذشته داشتیم و بنا به صحبت‌های حضرت آقا تعاملات با کشور‌های همسایه و مراودات اقتصادی و تجاری داشتیم.

او با بیان اینکه در سه ماه امسال نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش ترانزیت داشته ایم و هدفگذاری روی بحث ۲۰ میلیون تن است، تاکید کرد: در بحث سیل بازگشایی جاده‌ها، روستا‌ها و پاکسازی معابر کمک شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.