در پی عدم استقبال مرتعداران، تنها ۵۰۰ هکتار مرتع در خراسان جنوبی بیمه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ فقط در شهرستان بشرویه ۵۰۰ هکتار مرتع در مقابل سیل و تگرگ و خشکسالی بیمه شده است.

نصرآبادی عدم حس مسئولیت و عدم آگاهی مرتعداران از بیمه مراتع و شرایط آن را از مشکلات مسیر بیمه مراتع عنوان کرد و گفت: دراین طرح تولید علوفه مراتع در مقابل خسارات ناشی از سیل، تگرگ وخشکسالی بیمه می‌شوند.

او گفت:در بخش بیمه مرتع، تنها مراتعی که دارای طرح مرتعداری مصوب بوده وقرارداد اجرای طرح مرتعداری آن تنظیم شده قابلیت بیمه دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیمه گذاران در بخش مرتع می‌توانند با در دست داشتن کتابچه مصوب طرح مرتعداری وقرارداداجرای طرح مرتعداری به یکی از شعب بانک کشاورزی و یا نمایند گی‌های بیمه مراجعه و درخواست بیمه خود را ارائه کنند.

نصرآبادی افزود: پس از آن کارگزار بیمه با هماهنگی کارشناسان منابع طبیعی به منطقه مورد نظر مراجعه و نسبت به تعیین میزان تولید علوفه مرتع با توجه به وضعیت مرتع و میزان تولید میانگین اعلامی در دفترچه طرح مرتعداری اقدام می‌کند.

او گفت:در انتها بیمه نامه با برگ ضمیمه مربوط به محاسبات حق بیمه تکمیل و پس از واریز حق بیمه سهم بیمه گذار توسط مرتعدار نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می‌شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی براساس ماده واحده اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی و برنامه توسعه اقتصادی پنج ساله صندوق بیمه مکلف به بیمه ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌های مردمی در بخش منابع طبیعی شده است.

برچسب ها: منابع طبیعی ، مرتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.