معاون بهره‌برداری شرکت آبفای قم با اعلام این که پیک مصرف آب در قم شکست، گفت: میزان مصرف آب در قم طی ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه افزایش یافته‌است.

محمود سربند فراهانی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب قم بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال  بیش از ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار مترمکعب آب در استان تولید و توزیع شده که این میزان بیش از یک‌میلیون و ۹۱۳ هزار مترمکعب نسبت چهار ماه نخست سال گذشته افزایش داشته‌است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال  تاکنون حدود نیمی از آب قم از سدکوچری تأمین شده است، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۸ درصد آب قم از سدکوچری تأمین می‌شد که در سال جاری با کاهش تخصیص، مابقی آب موردنیاز قم از سد ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی تأمین شده‌است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در این مدت با کاهش تخصیص از سد کوچری، میزان برداشت از سد ۱۵ خرداد بیش از ۶۷۰ درصد و برداشت از چاه‌های داخل شهر بیش از ۱۷۰ درصد افزایش یافته‌است، عنوان کرد: به همین علت در ماه‌های گذشته با کاهش کیفیت آب از نظر افزایش شوری در شهر مواجه شدیم هرچند که از نظر سلامت و بهداشت آب شبکه دارای استاندارد‌های لازم است.

او همچنین از شکستن پیک مصرف آب در قم در روز پنجشنبه ششم مردادماه جاری خبر داد و یادآور شد: پیک مصرف در این روز به پنج هزار و ۴۷۰ لیتر در ثانیه رسید که بیشترین میزان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

فراهانی با اشاره به کمبود منابع آبی، بر استفاده بهینه از منابع در اختیار تأکید کرد و گفت: تنها با اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانیم بدون مشکل از تابستان عبور کنیم.

 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب قم  ایجاد سایبان برای کولر‌های آبی، عدم شستشوی ماشین و حیاط و کوچه با آب شرب، کاهش زمان حمام و ... را از جمله راهکار‌های ساده در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان و تأکید کرد: همین صرفه‌جویی‌های به ظاهر اندک، می‌تواند کمک شایانی به پایداری آب در شبکه و افزایش کیفیت آب داشته باشد.

برچسب ها: منابع آبی ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.