رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به منظور اجرای پویش «به عشق حسین می بخشم» با گذشت خانواده بمی، قاتل جوان از اعدام رهایی یافت.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: به منظور اجرای پویش «به عشق حسین می بخشم» یک فقره پرونده قتل عمد با همت طلایه دار صلح استان کرمان و شهرستان بم منجر به جلب رضایت اولیای دم و رهایی محکوم از قصاص شد. 

او می گوید: قاتل که فردی جوان است، ۴ سال پیش به دلیل کنترل نکردن خشم مرتکب یک فقره قتل شده بود که در آستانه اجرای حکم قصاص به احترام ایام ماه محرم و احترام امام حسین (ع) از طرف مادر و پدر مقتول مورد بخشش قرار گرفت. 

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه خانواده نیکوکار بمی افزود: والدین مقتول اعلام کردند تنها با قصاص قاتل فرزندمان آرام می گرفتیم؛ اما با حضور درمراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و با شنیدن مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان و ذاکران امام حسین(ع)  پس از چند سال پافشاری برای اجرای حکم قصاص به عشق امام حسین (ع) و احترام به ماه محرم تصمیم به گذشت کردیم. 

به گفته او عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است و از زحمات و تلاش صلح یاران و طلایه داران صلح استان کرمان قدردانی می کنیم واز خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را مسئلت دارم. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی  بیان کرد: ستاد صبر استان کرمان فعال و صلح یاران و طلایه داران صلح به انجام وظایف خود مشغول هستند و  به منظور اجرای «پویش به عشق حسین می بخشم» فعالیت آنان مضاعف شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.