رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان خسارت اولیه در کل استان ۳۳۳ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان در مشهد حدود بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است.

 مجید یزدی رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: درگز، کلات، قوچان و قسمت‌هایی از مشهد از شهرستان‌های درگیر در این سیلاب بوده‌اند که کل خسارت هم بیشتر در منطقه درگز و کلات بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که کدام محصولات در معرض بیشترین خسارت بوده، بیان کرد: طی گزارش‌ها هزار و ۱۸ هکتار از اراضی باغی خسارت دیده که محصول انگور مشمول بیشترین خسارت در این بخش شده و در بخش اراضی زراعی آبی نیز شلتوک برنج در منطقه کلات بیشترین خسارت را دیده است.

درباره دام‌ها نیز ۳۰۰ رأس دام سبک (گوسفند و بز) در شهرستان کلات مشمول خسارت شدند. وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این آمار مربوط به زمان‌های ابتدایی پس از بارش‌هاست، بنابراین آمار مربوط بر اساس برآورد‌های اولیه است.

یزدی در پاسخ به این سؤال که آیا محصول گوجه‌فرنگی مشمول خسارت شده یا خیر؟ اظهار کرد: بعید می‌دانم، چون چنین چیزی در گزارش‌های اولیه نبوده، مگر در گزارش‌های ثانوی مشخص شود.

رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره برنامه‌ریزی‌ها برای جبران خسارت بیان کرد: این گزارش‌ها را روز یک شنبه به تهران فرستادیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم. روز یک شنبه قرار بود جلسه‌ای در هیئت دولت برگزار شود، اما هنوز به ما خبری نداده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حتما باید محصولات رو بیمه کرد
آخرین اخبار