شهریاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی یک رسالت همگانی است و همه وظیفه داریم به سهم و توان خود این فریضه را در جامعه ترویج کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: شرع و قانون پشتیبان و حمایت گر آمران به معروف و ناهیان از منکر است و برخی دایره امر به معروف و نهی از منکر را محدود به حجاب و پوشش می‌کنند در حالی که محدوده این فریضه بسیار گسترده است.

او می گوید: شعار امسال دهه محرم را "ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه" بوده و کم کاری، بی توجهی مسئولان به مطالبات مردمی، آسیب‌های اجتماعی، پاسخگو نبودن دستگاه‌های اجرایی و اداری را از مصادیق منکرات است و مردم باید مطالبات خود را به صورت منطقی مطرح تا مسئولان احساس مسئولیت کنند و در صدد محقق کردن مطالبات آنان برآیند.

به گفته بهمن شهریاری طبق قانون فعلی کشور، ۳۳ دستگاه در عمل و تحقق فریضه قطعی امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند این ستاد بر اساس مسئولیت‌های شرعی و قانونی، موارد کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کند.

این مقام مسئول گفت: البته باید مردم نیز مطالبه گری کنند و موارد ضعف، کم کاری و فساد را مطرح کنند و در این زمینه کوتاه نیایند و همه ما موظف هستیم به مردم خدمت کنیم وخدمت کردن به مردم و رسیدگی به مشکلات مردم از مصادیق عینی امر به معروف است.

اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ و بی روح شود اشرار در جامعه مسلط می‌شوند و منکرات جای معروف‌ها و معروف‌ها جای منکرات را خواهند گرفت و یا به بیانی حلال خدا حرام و حرام خدا حلال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.