مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از۶۰ درصد اشتغال تعهده شده این اداره کل در سالجاری در استان محقق شده است.

  روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور در جلسه ای که با حضور داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاونان و مسوولان ستادی این اداره کل و مدیران بخش های دولتی و خصوصی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارداشت: با هدف گذاری و برنامه ریزی های انجام شده طی چهار ماه ابتدایی امسال براساس مجوزهای ثبت شده در بخش های صنعت، معدن و اصناف برای بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: با اشتغال ایجاد شده در این مدت، امسال ۶۰ درصد از تعهد اشتغال اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان محقق شده است.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان گفت: در بخش توسعه معدن استان نیز طی مدت اعلام شده براساس قانون، صلاحیت ۳۰۴ محدوده اکتشافی و بهره برداری غیرفعال به جهت فعالسازی مجدد محدوده‌های معدنی سلب شده است.

وی بیان کرد: تمامی محدوده های سلب صلاحیت شده جهت فعالسازی از طریق مزایده عمومی نیز به فراخوان گذاشته شده است.

حسن پور ادامه داد: در این مدت در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی مرزنشینان با پیگیری های انجام شده، ایجاد سه بازارچه خرده فروشی کوهک، پیشین و ریمدان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان به تصویب رسیده و گمرک ریمدان آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به جهت پاسخگویی و رسیدگی به مسائل مردم در بخش های تولید، تجارت و بازرسی و نظارت، مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی اداره کل صمت استان با شماره تماس ۱۲۴ همزمان با سراسر کشور از اواسط اردیبهشت ماه سالجاری آغاز بکار کرده است.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت مرکز پاسخگویی در سطح استان تاکنون ۹ هزار و ۱۸۲ تماس و گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ رسیدگی شده است.

حسن پور اظهارداشت: براساس بررسی های بعمل آمده، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سامانه پاسخگویی بالغ بر ۷۰ درصد است.

وی گفت: عملیات اجرایی و همچنین افتتاح طرح های مهم و تاثیرگذار در بخش های تولید و تجارت استان در هفته دولت و همچنین دهه مبارک فجر سالجاری انجام خواهد شد که به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان کمک بسزایی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.