رسانه‌های آمریکای جنوبی از آغاز پرواز هفتگی میان ایران و ونزوئلا خبر دادند.

خبرگزاری «مرکوپرس» که اخبار و رویداد‌های آمریکای لاتین را پوشش می‌دهد و در پایتخت اروگوئه مستقر است، با انتشار خبری از آغاز پرواز‌های هفتگی شرکت هواپیمایی ونزوئلایایی «کونویاسا» به مقصد تهران خبر داد.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: روابط عمیق و رو به رشد ونزوئلا با ایران سبب شده است تا هواپیمایی کونویاسا پرواز‌های بدون توقف و مستقیم خود به تهران را هفته‌ای یکبار به تهران آغاز کند.

بر پایه این گزارش، «گابریلا خیمنز» (Gabriela Jiménez) وزیر علوم و «رامون ولاسکوئز آراگوایان» مدیرعامل کنسرسیوم صنایع هوانوردی و خدمات هوایی ونزوئلا و از مقامات خط هوایی کونویاسا در بدو ورود در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

این مقام خطوط هوایی کونویاسا در خصوص پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس نیز اعلام کرد پرواز‌ها یکشنبه ها، ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی (ایران) وارد تهران می‌شود و سپس دوباره در ساعت ۲:۴۵ بامداد روز سه شنبه راهی آمریکای جنوبی می‌شود.
به نوشته این خبرگزاری، رامون ولاسکوئز آراگوایان همچنین گفت این سفر‌های تجاری در پی توافق‌هایی انجام می‌شود که میان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران حاصل شد.

این مقام ونزوئلایی همچنین گفت: ما به تقویت سیاست‌های رئیس جمهور مان [نیکلاس]مادورو ادامه می‌دهیم؛ چرا که ما دولتی انقلابی هستیم.

خبرگزاری مرکوپرس در انتهای گزارش خود تصریح کرد: ایران نیز هواپیما‌های مختلفی در اختیار ونزوئلا قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰ اشاره کرد که هم اکنون به وسیله مقامات آرژانتیم در بوئنوس آیرس توقیف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار