معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اداره صمت استان باید طی یک هفته زمینه فروش تولیدات استان را فراهم کند، گفت : بهبود و پایداری رتبه تورم استان در کشور حاکی از تلاش مستمر و نظارت دقیق در بازار دارد، اما این موضوع به معنی نبود تورم در استان نیست.

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه مدتی است که کرمانشاه در بحث کاهش و پایداری نرخ تورم در رتبه‌های مناسب کشوری قرار دارد، اما این پایداری به این معنی نیست که تورم در استان وجود ندارد بلکه به معنی پایین بودن نرخ تورم در استان نسبت به دیگر استان‌ها است.

وی بیان داشت: این پایداری و حفظ رتبه مناسب در بحث نرخ تورم حاکی از تلاش اعضای این کارگروه و نظارت دقیق در بازار است که باید بیشتر تلاش کنیم این نرخ هر چه بیشتر کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر تلاش ویژه جهت راه اندازی و توسعه «روستابازار» در استان تصریح کرد: این موضوع علاوه بر اینکه در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها موثر است، تاثیر بسزایی در افزایش تولید و اشتغال نیز دارد، بنابراین دستگاه‌های ذیربط به دنبال توسعه بازار روستا در استان باشند.

وی ادامه داد: ایجاد و شکل گیری روستا بازار در راستای کمک به اقتصاد روستا است.

باباخانی با اشاره اقدامات مهم و موثر دولت برای حمایت از تولید و توزیع عادلانه کالا‌های اساسی تصریح کرد: دولت با پرداخت یارانه به نهاده‌های دامی به دنبال کمک به افزایش تولید و جلوگیری از تورم است.

وی گفت: خوشبختانه با این اقدامات موثر، استان کرمانشاه از لحاظ داشتن کالا‌های اساسی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد بطوریکه امروز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که در تاریخ کرمانشاه این مقدار گوشت مرغ در سردخانه‌های استان سابقه نداشته است.

معاون اقتصادی استاندار خواستار توسعه میادین میوه و تره بار در استان شد و بیان داشت: براساس دستورالمعل‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها موظف به توسعه میادین میوه و تره بار هستند که از شهرداری‌های استان می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به کیفیت مناسب تولید محصولات داخلی استان گفت: کرمانشاه دارای محصولات و تولیدات بسیار مناسبی است که کیفیت این تولیدات با برند‌های کشوری هم برابری می‌کند و از طرف دیگر قیمت این تولیدات نسبت به دیگر تولیدات کشوری پایین‌تر است؛ از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان می‌خواهیم ظرف مدت یک هفته زمینه عرضه و فروش این محصولات در بازار استان را فراهم کند.

وی نظارت دقیق بر ترزیق واکسن به دام‌های استان به منظور جلوگیری از هر گونه بیماری دامی را مورد تاکید قرار داد.

اختصاص تسهیلات خوب در قالب قانون بودجه برای مشاغل خرد

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : تسهیلات خوبی در قالب بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای مشاغل خرد در کرمانشاه اختصاص داده شده و بهترین سهمیه نسبت به جمعیت در کشور برای کرمانشاه است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال در بین دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حمایتی و نهاد‌های انقلابی که تکالیفی در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی دارند، توزیع می‌شود و منتظر ابلاغ دستورالعمل جذب تبصره ۱۶ از طرف دولت هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار شغل جدید از طریق تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به اشتغال استان کرمانشاه اضافه می‌شود که امید است تا حدی معضل بیکاری را کاهش دهد.

باباخانی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار در اختیار سازمان فنی حرفه‌ای و اداره کل فنی حرفه‌ای قرار داده می‌شود تا کسانی که آموزش می‌بینند و مهارت کسب می‌کنند بتوانند بلافاصله تسهیلات را دریافت و در حرفه آموزش دیده خود، شغل ایجاد کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.