آقای آقایی گفت : بنادر استان خوزستان برای بهبود شرایط اقتصادی باید پیوند منطقه‌ای ایجاد کنند.

آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در نشست مدیران بنادر استان خوزستان در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ایجاد پیوند منطقه‌ای و ارتباط بیشتر بنادر این استان با کشور‌های همسایه ضروری و نیازمند همکاری سایر دستگاه هاست.

او از منطقه آزاد اروند خواست در این خصوص حمایت بیشتری را از بندر خرمشهر داشته باشد.

این مسئول همچنین خواستار اختصاص تسهیلات و معافیت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران به بنادر استان خوزستان شد و افزایش ترافیک کالا و توسعه فیزیکی آن‌ها به صورت همزمان را از نیاز‌های اساسی اعلام کرد.

او با اشاره به اهمیت ایجاد خطوط کشتیرانی، این موضوع را بهبود دهنده شرایط اقتصادی فعلی جامعه دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان لایروبی اروند را از برنامه‌های مهم در استان خوزستان برشمرد و گفت: برای تکمیل خارج‌سازی مغروقه‌ها از آن نگاهی ویژه و فرااستانی نیاز است.

آقای آقایی گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان بنادر استان خوزستان باعث نزدیک شدن نقطه نظرات، همبستگی و کمک به یکدیگر برای حل مشکلات موجود در این بنادر می‌شود.

حمایت از بندر خرمشهر

علی خانی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز در این نشست از آمادگی این سازمان برای حمایت از بندر خرمشهر و توسعه اقتصاد منطقه خبر داد و گفت: بندر خرمشهر با داشتن قدمت و زیرساخت‌های لازم مستعد استفاده از ظرفیت‌های بیشتری در زمینه‌های گوناگون است.

او حمل‌ونقل چند وجهی را یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر بندر خرمشهر برشمرد.

نوراله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر هم در این نشست گفت: شرایط، پتانسیل و زیرساخت‌های موجود در بندر خرمشهر ایجاب می‌کند که مزیت‌های ویژه و متفاوت‌تری نسبت به سایر بنادر دریافت کند تا مقدمات رونق و توسعه منطقه ایجاد شود.

به گفته او بندر این شهرستان را تنها بندری در حوزه اروند خواند که به صورت همزمان دارای ترمینال کانتینری، کالای عمومی، کالای فله، حمل و نقل چند وجهی، تردد مسافری است.

این مسئول تاکید کرد ایجاد تسهیلات ویژه برای ترغیب و حضور صاحبان کالا در بندر خرمشهر ضروری و حیاتی است و در صورت توجه به آن شاهد رونق، آبادانی و افزایش ترافیک کالا در این بندر پرظرفیت خواهیم شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزایش ظرفیت بندر خرمشهر به بالاترین میزان خود پس از جنگ تحمیلی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را یکی از دستاورد‌های آن اعلام کرد و دارا بودن ۲۰ پست اسکله برای حمل و نقل کالا‌ها و راه اندازی خط مسافری بندر خرمشهر و کویت را از دیگر مزایای این بندر اعلام کرد.

آقای اسعدی از امکان ایجاد این مسیر برای تردد به کشور عراق نیز خبر داد و گفت: احداث هشت پست اسکله گردشگری و ایجاد فضای رفاهی و گردشگری در خرمشهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.