شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۱۱۲ واحد در تراز یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (دهم مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۵۴۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۹ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۱۱۲ واحد در تراز یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:امروز بازار روندی مثبت داشت و علت آن خبری بود که دیشب در رابطه با عرضه خودور در بورس کالا منتشر شد و  بازار با حرکت گروه خودروی همراهه شد اما همچنان ارزش و حجم معاملات پایین و بی رقم است و برای حرکتی موثر نیاز به یک محرک احساس می شود

 

بورس با رشد ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی سبز پوش شد

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شفن» و «نوری» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شفن» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳۸۶ واحدی روی پله ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۵ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۷۳۸ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۴۷۵ میلیارد سهم به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، نوری و فملی به ترتیب با ۶۴۱.۹۶، ۳۳۵.۲۱ و ۳۱۴.۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شفن، وامید و‌های وب به ترتیب با ۳۶۵.۳۱، ۱۷۸.۰۶ و ۱۱۴.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های زاگرس، بپاس وشراز به ترتیب با ۱۸، ۱۰.۵۱ و ۷.۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وملل، کزغال و فغدیر به ترتیب با ۵.۴۹، ۴.۷۴ و ۴.۵۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سفار، سهرمز و فاراک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های وب، شفن و تکشا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فولای، سبزوا و ساینا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زدشت، اعتلا و وملل بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فردا و انرژی یک در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پایدار ۰۶، اعتماد، ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های پایدار ۰۶، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.


بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، کیان و فارس ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خگستر و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اوصتا، اخزا ۹۱۶۴ و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار