مدیر نظارت بر مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دارویار طرحی برای افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌ها و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

صدیق راد در گفتگوی تلفنی با صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: ۱۳۷۸ قلم دارویی که قبلا در لیست تعهدات سازمان‌های بیمه گر نبودند وارد لیست سازمان‌های بیمه گر شدند و یا تعهدات شان افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در ابتدای این طرح ارز تخصیص یافته به دارو که در واقع به نوعی یارانه محسوب می‌شد از شرکت‌های تولید کننده گرفته شد و طبیعتا با این کار قیمت دارو افزایش می‌یابد برای اینکه مردم این افزایش قیمت را احساس نکنند بیمه‌ها موظف شدند اقلام تحت پوشش خود را بیشتر کنند.

مدیر نظارت بر مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: یا اقلامی که تحت پوشش بیمه‌ها بودند سقف تعهدات آن‌ها افزایش یافته و ۳۶۶ قلم دیگر از تعداد اشاره شده به لیست سازمان‌های بیمه گر اضافه شده است.

صدیق راد افزود: در گام بعدی دارو‌های OTC یا بدون نسخه به لیست سازمان‌های بیمه گر مجددا اضافه خواهد شد، طرح دارویار برای حمایت از مصرف کننده در زمانی که یارانه حذف می‌شود و اینکه تولید کننده بتواند به وفور و به حد کفایت دارو را تولید نماید و در بازار دارویی، دارو موجود باشد و مردم بتوانند به دارو‌های تجویزی توسط پزشکان دسترسی داشته باشند.

وی گفت: بیماران حتما باید با نسخه پزشک که از طریق الکترونیکی تجویز می‌شود برای دریافت دارو‌های خود به داروخانه‌ها مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.