معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ساماندهی بافت با مرجعیت مشخص دستگاه‌های متولی باید بدرستی انجام شود.

علی دارابی در سفر به شهر جهانی یزد گفت: با همت دوستداران میراث فرهنگی، بافت تاریخی یزد همچنان پویا، سرزنده و پابرجاست.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش‌های جهادی و مردمی دوستداران میراث فرهنگی یزد را ستود و گفت: وظیفه ما این بود که در ابتدای ورود به شهر یزد و بازدید از مناطق خسارت‌دیده برای قدردانی از افرادی که در این بحران با تمام تلاش پای حفاظت از بافت تاریخی یزد پای کار بودند قدردانی کنیم.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد با اصلاح قوانین، مشکلات ملک‌هایی که دارای مشکلات ثبتی یا چند ورثه‌ای هستند را حل کنیم تا میراث فرهنگی و قدیمی ما باقی‌بماند و دچار آسیب نشود.

این مسئول گفت: متاسفانه بخشی از تخریب‌های اخیر ناشی از خالی از سکنه بودن برخی بنا‌ها بوده و ما در دفاع از حقوق عامه مردم با تأمین یک سازوکاری به این مسائل ورود کرده و تعیین تکلیف می‌کنیم.

به گفته او: ساماندهی بافت با مرجعیت مشخص دستگاه‌های متولی همچون میراث فرهنگی، شهرداری و وزارت راه باید بدرستی انجام شود.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه سیل در استان یزد مخرب بوده است، گفت: با این وجود حال بافت تاریخی خوب است.

دارابی به خسارت ۳ هزار میلیاردی سیل به اماکن تاریخی کشور در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: این برآورد اولیه خسارت است، برخی بنا‌های دیگر در حال ریزش است که خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار