بنیاد علمی آموزشی قلم چی با هدف توسعه کتابخانه‌ها و ایجاد عدالت آموزشی، ۱۶ هزار ۳۵۷جلد کتاب کمک درسی و کودک و نوجوان را به ۱۹۳ کتابخانه عمومی فارس اهدا کرد.

روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد، طرح اهدای کتاب از سوی بنیاد علمی آموزشی قلم چی به کتابخانه‌های عمومی استان فارس و با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، رمضانعلی محسنی، مسئول نظارت بر طرح‌های تجهیز کتابخانه‌ها در بنیاد قلم چی، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی فارس انجام شد.

این کتاب‌ها شامل کتاب‌های کمک آموزشی قلم چی و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان از چهار انتشارات قدیانی، مبتکران، پرستو و نردبان به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به همراه هدایایی دیگر از سوی بنیاد قلم چی به ۱۹۳ کتابخانه عمومی نهادی در استان فارس اهدا شد.

به طور میانگین حدود ۸۰ جلد کتاب از کتاب‌های کمک آموزشی قلم چی و کتاب‌های کودک به هر کتابخانه عمومی در فارس تعلق گرفت.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه امسال چهارمین دوره اهدای کتاب از سوی قلم چی به کتابخانه‌های عمومی استان است، گفت: اهدای کتاب از سوی قلم چی با هدف توسعه منابع کتابخانه‌های عمومی، توجه حوزه کودک و نوجوان، کمک به دانش آموزان و توسعه عدالت آموزشی انجام شده که جای قدردانی دارد.

منوچهری گفت: منابع کمک درسی از جمله حوزه‌های پرطرفدار در کتابخانه‌های عمومی است که به دلیل گستردگی آموزش، تغییرات مداوم منابع درسی و نیاز دانش آموزان به منابع به روز و کامل، این کتاب‌ها باید به صورت مستمر به روز رسانی شوند.

رمضانعلی محسنی مسئول نظارت بر طرح‌های تجهیز کتابخانه‌های بنیاد قلم چی نیز گفت: به منظور ایجاد عدالت فرهنگی و بهره‌مندی دانش‌آموزان از منابع آموزشی در نزدیک‌ترین کتابخانه‌های محل سکونتشان، بنیاد علمی آموزشی قلم چی به منظور مسئولیت‌های اجتماعی خود طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور را اجرا می‌کند.

او گفت: با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان، امسال علاوه بر کتاب‌های آموزشی، کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان از چهار انتشارات قدیانی، مبتکران، نردبان و پرستو از سوی بنیاد قلم چی خریداری و در کنار کتاب‌های کمک درسی به کتابخانه‌ها اهدا شد.

محسنی گفت: انتخاب کتاب‌های کودک و نوجوان بر اساس نظرات کاربران کتابخانه‌ها و به انتخاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده است.

مسئول نظارت بر طرح‌های تجهیز کتابخانه‌های بنیاد قلم چی گفت: کتاب‌های کمک آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا کنکور و در تمام رشته‌های تحصیلی بوده که آخرین چاپ کتاب‌ها در اختیار کتابخانه‌ها قرار گرفته است.

او گفت: هدف رئیس بناد قلم چی و واقف این طرح بهره مندی هر چه بیشتر دانش آموزان از کتاب‌ها است و کتاب‌ها در دسترس همگان قرار گیرد و انتظار می‌رود که کتابداران پرتلاش کتابخانه‌های عمومی در این راه اهتمام ورزند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.