اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از احتمال تشدید تنش‌ها در اعتراضات بغداد، از همه جریان‌های سیاسی عراقی خواست خویشتنداری کنند.

اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) به تحولات اخیر عراق واکنش نشان داد و از همه طرف‌های سیاسی عراقی خواست خویشتنداری کنند و مشکلات و اختلافات را از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل کنند.

بر اساس گزارش المعلومه، ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر ضرورت احترام به نهاد‌های دولتی عراق، از اعتراضات مستمر و تشدید احتمالی تنش‌ها در بغداد ابراز نگرانی کرد.

بورل همچنین از همه طرف‌ها خواست به منظور جلوگیری از خشونت‌های بیشتر خویشتنداری کرده و مشکلات را از طریق گفتگو‌های سیاسی سازنده در چارچوب قانونی حل و فصل کنند.

این مقام ارشد اروپایی در پایان گفت: تضمین حق اعتراضات مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی ضروری بوده و احترام به قانون و نهاد‌های دولتی بسیار حائز اهمیت است.

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات عراق در حالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفارت آمریکا در بغداد نیز به این تحولات واکنش نشان داده و ضمن درخواست از همه طرف‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی برای خویشتنداری، از احتمال بروز نا آرامی‌ها و تشدید بیشتر تنش‌ها ابراز نگرانی کردند.

سیر تحولات عراق دیروز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری این کشور به منطقه سبز بغداد وارد شدند؛ این در حالی بود که ورودی‌ های منطقه سبز با موانع سیمانی مسدود شده بود، ولی طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیروهای امنیتی درگیر و شماری زخمی شدند.

با این وجود مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر فعلی عراق به نیرو‌های امنیتی دستور داد تا از برخورد با تظاهرکنندگان خودداری کنند و از آنها محافظت کنند. نیرو‌های امنیتی موظف به حمایت از معترضان و موسسات دولتی هستند. همچنین از تظاهرکنندگان خواست تا به صلح آمیز بودن جنبش خود پایبند باشند، زیرا ادامه تشدید تنش‌های سیاسی باعث افزایش تنش در خیابان‌ها می‌شود به گونه‌ای که منافع عمومی را تامین نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
حضور داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه بسیار نگران کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط عامل طولانی شدن جنگ یمن است، نه ایران
آمریکا جنایتکار به با چند کشور جنایتکار دیگر 100 درصد فقط عامل طولانی شدن جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و اوکراین است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۹:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا اگر بیل زدن بلد است باغچه اکراین را بیل بزند. عراق پیشکش.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا فقط زبان زور و قدرت را می فهمد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند.
نیروهای کشور ترکیه در شمال عراق چه غلطی می کنند.

نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند.
نیروهای کشور ترکیه در شمال سوریه چه غلطی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
به خاطر حضور آمریکا، ناتو و ترکیه در خاک عراق هر یک ساعت ۱۰ درگیری در عراق رخ می‌دهد
آخرین اخبار