دادستان همدان گفت:با تاکید رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور، برخورد عوامل انتظامی با مخلان نظم و امنیت، اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد بسیار قاطع، مقتدرانه و قانونی است.

حسن خانجانی موقر در نشست بررسی علل افزایش آمار نزاع و درگیری در استان همدان گفت:برخورد با اراذل و اوباش در چند نوبت به صورت کتبی و شفاهی به نیروی انتظامی تاکید شده است.

او گفت: پلیس باید در برخورد با اوباشی که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، بسیار قاطعانه و مقتدرانه عمل کند تا مردم با مشاهده اقتدار پلیس باشند و احساس امنیت کنند.

او  گفت: با وجود اینکه دادستانی قول حمایت از پلیس را داده، اما برخی از عوامل انتظامی تنها به نوشتن گزارش ۱۱۰ اکتفا و صحنه را ترک می‌کنند که این اقدام به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه قانون در همه مسائل نمی‌تواند پاسخگو باشدگفت: برای نمونه قانون درباره مسائل خانوادگی در بسیاری موارد عاجز است و نمی‌توان روابط عواطفی بین اعضای یک خانواده را با قانون تنظیم کرد و به همین علت جامعه باید به سمت  آموزش‌های اخلاقی حرکت کند.

حسن خانجانی موقر از بی توجهی دستگاه‌های مختلف و متولی در توسعه آموزش‌های فرهنگی و اخلاقی گلایه کرد و افزود: این آموزش‌ها علاوه بر خانواده، باید در نظام آموزشی به ویژه در آموزش و پرورش نیز ارائه شود.

به گفته دادستان  همدان ؛ تربیت صحیح والدین بر اخلاق‌مداری فرزندان و جلوگیری از نزاع و کنترل خشم بسیار مؤثر است، ضمن اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأثیر بسزایی بر ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی به جوانان دارند.

خانجانی موقر به مشکلات پیش آمده در برخی صنف ها مانند باغ رستوران‌ها و ایجاد کردن زمینه‌ای برای تنش و درگیری اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های غیرمتعارف برخی صنوف به ویژه پس از نیمه شب باید از سوی اماکن مورد بررسی قرار گیرد و با صاحبان صنوف مختلف برخورد قاطعانه شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: عوامل استرس زا در جامعه از جمله گرانی، اعتیاد، ترک تحصیل و مواردی از این قبیل که به عنوان عوامل تشویقی برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و درگیری زمینه ساز هستند باید در جامعه رفع شود و این وظیفه همه دستگاه هاست که برنامه‌های جامع و عملیاتی ارائه دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان هم در این نشست گفت: تعداد افرادی که دنبال اخذ غرامت و دیه درباره توهین و زخم‌های بسیار جزئی هستند رو به افزایش است که این موارد هم جزء آمار‌های نزاع به حساب می‌آید.

سردار سلمان امیری گفت:از افزایش ۲۱ درصدی کشف مشروبات داخلی و ۲۵ درصدی مشروبات خارجی در سطح استان خبر داد و گفت: مسائل فرهنگی باید برای جوانان بیش از پیش گفته شود تا در مسیر‌های انحرافی قرار نگیرند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.