مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: تردد انفرادی از پایانه‌های مرزی استان خوزستان تا اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

محمدامین یاقوت با اشاره به تردد زائران به سمت عراق از مرزهای خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پایانه مرزی چذابه بازگشایی شده و به صورت آزمایشی دو نفر بدون داشتن روادید به عتبات اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه تردد از این پایانه مرزی به صورت انفرادی تا اربعین حسینی محدودیتی ندارد و برای پس از آن تصمیم گیری خواهد شد، افزود: انتظار داریم زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات عراق دارند، حتماً گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار همراه داشته باشند.

یاقوت، تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا را از دیگر شروط اعزام به عتبات عالیات عنوان کرد و ادامه داد: از زائران درخواست می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، مهلت پیش ثبت نام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح را ۱۷ مردادماه اعلام و اضافه کرد: پس از نهایی شدن پیش ثبت نام، زائران باید مراحل تکمیلی را انجام دهند تا وضعیت بیمه و سایر خدمات نیز مشخص شود.

یاقوت بیان کرد: در ستاد ملی اربعین، تصمیم بر انجام پیش ثبت نام متقاضیان است و از ماه صفر برای اعزام‌های سامانه سماح انجام شود.

به گفته مدیرکل حج و زیارت خوزستان، زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی ایران و عراق در حال تکمیل هستند و امیدواریم تا ۲۰ مردادماه امسال، سازمان به تعهدهای خود عمل کنند تا بتوانیم به زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌های شایسته‌ای را ارائه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.