به نوشته بلومبرگ، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و همفکران وی اکنون جریان اصلی در حزب جمهوری خواه هستند.

وبگاه بلومبرگ در گزارشی نوشت: دموکراسی و قانون اساسی آمریکا در وضع سردرگمی قرار دارند و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و همفکران وی اکنون جریان اصلی در حزب جمهوری خواه هستند.

این وبگاه با اشاره به تلاش‌های ترامپ برای نابودی قانون اساسی آمریکا نوشت هفته گذشته تحلیلگری بنام جاناتان برنستین تلاش‌های رئیس جمهور سابق آمریکا و حامیان وی را در حزب جمهوری خواه برای رسیدن مجدد ترامپ به ریاست جمهوری، تشریح کرد.

در جریان رقابت‌ها برای انتخاب نامزد حزب جمهوری خواه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، بازیگران اصلی در این حزب مخالف ترامپ بودند، زیرا بخشی از سران حزب جمهوری خواه آمریکا را نامزدی خطرناک می‌دانستند و در بخش سیاست‌های عمومی هم به ترامپ اعتماد نداشتند. اما زمانی در زمان اتخاذ تصمیم حیاتی، مسئولان حزب جمهوری خواه آمریکا که باید نامزد این حزب را انتخاب می‌کردند و همچنین کادر‌های رده بالای آن و فعالان وابسته به این حزب و شخصیت‌های رسانه‌ای وابسته به جمهوری خواهان و دیگرانی که باید نامزدی ترامپ را به چالش می‌کشیدند، تصمیم گرفتند که با نامزدی وی مخالفت نکنند.

پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، وضع دفتر ریاست جمهوری آمریکا تقریباً همواره پرهرج و مرج بود. ترامپ در کاخ سفید شمار محدودی کارمند و دستورات اجرایی داشت که هیچ کدام جزء برنامه‌های ریاست جمهوری تد کروز و مارکو روبیو نبودند. ترامپ گزینه‌های زیادی در اختیار داشت که اکثر آن‌ها افراد محبوبی در داخل خود حزب جمهوری خواه نبودند و عموماً اشخاصی وفادار به خودِ ترامپ بودند. در طول چهار سال ریاست جمهوری ترامپ این افراد که زمانی در داخل حزب جمهوری خواه آمریکا هم مطرود بودند، به جریان اصلی در این حزب تبدیل شدند و با تغییر دیدگاه هایشان در مسیر ترامپ، با وی همراه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار