مدیرکل بحران استانداری کرمان در گزارشی تازه ترین اخبار از سیل و خسارت های ناشی از آن در استان کرمان را اعلام کرد.

مجید سعیدی گفت: شمار شهروندان گرفتار در سیل استان کرمان، هم اکنون ۶ هزار نفر است که در این بین، وضعیت رفسنجان بحرانی تر از جاهای دیگر است. 

 او می گوید: برای کمک به مردم رفسنجان نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد مسیر جریان آب داریم. 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می گوید: برای تخلیه آب در معابر شهری و روستایی رفسنجان به تجهیزات نیاز فوری است.

به گفته او جریان شدید سیل از روز‌های گذشته و تا بامداد امروز در در رفسنجان وجود داشت و گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستا‌های حاشیه آن بسیار شدید است.

سعیدی با اطمینان دادن به مردم شهر رفسنجان از اینکه تلاش برای تخلیه آب از مناطق شهری و روستایی این شهر با تمام نیرو و توان ادامه خواهد داشت، گفت: همچنان آب‌های ناشی از بارندگی‌ها از ارتفاعات سرچشمه به سمت رفسنجان جاری است.

سعیدی می گوید: شکستگی ۲ خط لوله آب در شهر رفسنجان در چندروز اخیر نیز سبب بروز مشکلات قطع آب شده بود.

او گفت: در سایر شهرستان‌های شمالی استان کرمان مانند: شهربابک، انار، زرند، کرمان و بردسیر نیز بارندگی بسیار شدیدی را تا بامداد امروز شاهد بودیم که هم‌اینک به صورت موقتی کاهش یافته است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تلاش نیرو‌های مختلف و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کاهش آسیب‌پذیری‌های مردم استان کرمان در سیل ادامه دارد  و مسیر‌های مختلف مناطق درگیر سیل به صورت متناوب در حالت انسداد و بازگشایی هستند و هم اینک ۱۷ راه اصلی در استان مسدود است.

او گفت:  ۱۷۹ راه فرعی در استان کرمان طی سیلاب‌های این روز‌ها به صورت متناوب مسدود یا بازگشایی می‌شود و حدود ۶ هزار نفر از هم استانی‌های ما هم‌اینک گرفتار سیلاب هستند.

سعیدی می گوید: ۵۴۸ راه روستایی تاکنون در اثر سیلاب روز‌های اخیر در استان کرمان تخریب شده است و با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها این آمار مسیر‌های روستایی تخریب شده هم افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد.

به گفته او ۳۸ روستا در استان طی سیلاب روز‌های اخیر تخلیه شده و  بیش از ۲ هزار واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان  گفت: ۱۸۷ روستا در استان کرمان هم‌اینک در معرض خطر جدی سیلاب قرار دارند و از ۱۶۰ منطقه‌ای که برق آن‌ها در اثر سیلاب قطع شده بود، مواردی تا این لحظه وصل شده است.

او می گوید: ۱۳۲ شبکه آب روستایی در اثر سیلاب در استان کرمان قطع شده است و تلاش برای برقراری آب در این مناطق در حال انجام است؛ اما آبرسانی آب آشامیدنی به صورت سیار نیز انجام می‌شود.

به گفته سعیدی از ۵۸ سایت مخابراتی قطع شده در اثر سیلاب هنوز ۲۰ مورد وصل نشده است. 

 او گفت: ۵۴ مورد ریزش و رانش کوه در مناطق مختلف کوهستانی استان کرمان طی روز‌های اخیر اتفاق افتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار