رئیس کمیسیون صمت مجلس گفت:توسعه صنعتی کشور یک گیر بزرگ دارد و آن هم مشخص نبودن سندو افق آینده آن است که این موضوع مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

طاهری در همایش اصناف، صنعتگران و معدن‌کاران استان زنجان با تأکید براینکه توسعه صنعتی کشور یک گیر بزرگ دارد و آن هم مشخص نبودن سند و افق آینده آن است، گفت: این موضوع مشکلاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی بر لزوم تنظیم سند راهبردی توسعه صنعتی البته با ضمانت اجرایی تأکید کرد و افزود: در این راستا باید اولویت‌ها مشخص شود.

او  به فسخ ۲۴۵ قانون که دیگر کارایی نداشتند، اشاره کرد و گفت: احصاء و فسخ قوانین غیرکارآمد ادامه خواهد داشت.

طاهری با تأکید بر اینکه کشور طی سال‌های گذشته صاحب ۱۱ قانون بسیار خوب در حوزه صنعت و معدن و تجارت شده است، افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده ۳۵ درصد از این قوانین محقق شده است.

طاهری بابیان اینکه مجلس یک قانون بسیار خوب در حال نگارش برای حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ict دارد، ادامه داد: این قانون ۱۲ آیین نامه اجرایی لازم خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ارتقای بخش نظارت را از دیگر اولویت‌های کشور عنوان کرد.

او به درگیر بودن ۳۵ دستگاه در حوزه تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: جریان مالی و کالایی از جمله حوزه‌هایی هستند که دستگاه‌های درگیر در آن وارد می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ درصد از تجارت خارجی کشور دریایی، ۵ درصد ریلی و ۷ درصد هم جاده‌ای انجام می‌شود، ادامه داد: ورود و احصای مشکلات این حوزه‌ها در دستور کار است.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالب مطرح شده در مورد قانون هدفمندی و عواید حاصل از آن، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان از عواید هدفمندی یارانه‌ها به اضافه دو برابر این مبلغ که آورده بانک‌ها خواهد بود به حوزه تولید تخصیص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.