رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: از اجرای فاز اول واکسیناسیون طیور سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در راستای وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی در سطح استان نموده است.

دکتر پورمند گفت: یکی از موارد مهم در به ثمر نشستن و سوددهی پرورش مرغ بومی انجام واکسیناسیون به موقع و مرتب طبق برنامه واکسیناسیون مرغ بومی است که از مهمترین آن‌ها انجام واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل است.

وی گفت: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم در پرندگان می‌باشد که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش از جمله نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری واکسیناسیون می‌باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عملیات واکسیناسیون مورد اشاره با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت از سویه غیر بیماری زا از تولیدات داخلی از اول مرداد ماه به مدت دو ماه به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف عمده این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحد‌های صنعتی و کاهش کانون‌های بیماری در این واحد‌ها و به حداقل رساندن خسارت در طیور روستایی و کمک به معیشت روستاییان می‌باشد.

پورمند خاطرنشان کرد: در طول اجرای فاز واکسیناسیون نیوکاسل همکاری روستائیان و مسئولین روستا‌ها و دهیاری‌ها با کارشناسان دامپزشکی برای دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار تعیین کننده است و از آنان درخواست نمود در تمامی مراحل با کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار