مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: توجه به نکات ایمنی و همچنین مدیریت مصرف برق توسط مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی در ایام محرم، امری مهم و ضروری است.

 خلیل عوض زاده، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: تمامی هیئت‌ها و محافل مذهبی می‌توانند با مراجعه به امور برق منطقه محل سکونت خود از انشعاب موقت برق برخوردار شوند.

وی با تأکید بر این که پرسنل این شرکت آمادگی کامل جهت تأمین برق مطمئن این مجالس را دارند، افزود: استفاده از روش‌های غیرفنی و غیر قانونی در تامین برق، موجب بروز خطرات جانی و خسارت‌های مالی برای افراد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی از لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای دی جهت تأمین روشنایی مورد نیاز مجالس عزاداری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایمنی بیشتر، عزاداران از نصب هرگونه پرچم و لوازم به شبکه برق خودداری کنند و به هنگام حمل پرچم و علامت‌های مخصوص عزاداری، مراقب تأسیسات شبکه برق باشند.

عوض زاده افزود: هیئت‌های مذهبی در هنگام بهره گیری از انشعاب برق، حتماً از ترمینال‌ها و پریز‌های استاندارد استفاده نموده و تابلو‌های ورودی برق از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب دورنگه داشته شود.

وی تصریح کرد: رعایت حریم شبکه برق در زمان بر پایی چادر یا خیمه، عدم استفاده از لوازم برقی فرسوده، استفاده از نیروی متخصص برقکار، استفاده از لوازم کم مصرف سرمایشی، قطع جریان برق تمامی لوازم الکتریکی پس از پایان مراسم، عدم صعود از پایه‌های شبکه برق، عدم عبور سیستم برقی از بین ساز‌های فلزی، پلاستیکی و ... و پیش بینی استفاده از دستگاه موتور برق از جمله دیگر نکات مهم، برای برگزاری مراسمی ایمن و با شکوه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار