استاندار خراسان جنوبی گفت: باید اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی تسهیل شود.

استاندار در کمیسیون بانک‌های خراسان جنوبی از روند طولانی مدت اعطای وام به سرمایه گذاران ابراز نارضایتی کرد و گفت: روند طولانی مدت اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در استان باید تسهیل شود و بانک‌ها در این زمینه باید پاسخگو باشند.

او با اشاره به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در استان گفت: برای سرمایه گذاری در این حوزه باید سرفصل یا ستون ایجاد شود.

قناعت همچنین درخصوص اخذ تعهدنامه‌های مالی از شرکت‌های دانش بنیان برای اعطای تسهیلات گفت: باید از قالب قدیمی و سنتی بانکی خارج شد و با فعالان اقتصادی و نخبگان همکاری کرد.

استاندار اظهار کرد: میزان مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار، اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حضور و ظهور مدیران در سطوح ملی از جمله شاخص‌های ارزیابی مدیران بانک‌ها است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی بیان کرد: از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی عضو کمیسیون بانک ۲۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان معادل ۹۹ درصد منابع بانکی و از حد مجاز بانک مرکزی بیشتر است.

زرنگ افزود: عملکرد بانک‌ها از لحاظ منابع مطلوب ما نیست، چون متقاضیان تسهیلات زیاد هستند و باید برای افزایش سهم استان چانهزنی شود.

او در خصوص برگشت منابع شرکت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: سرمایه گذاران زیادی از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کرده، اما منابع خود را در استان هزینه نمی‌کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از عدم ارائه و امتناع برخی بانک‌ها در ارائه منابع بانکی خود گلایه کرد و گفت: براساس قانون باید شبکه بانکی استان منابع خود را به کمیسیون هماهنگی بانک‌ها اعلام کند، اما برخی بانک‌های استان امتناع می کنند.

زرنگ با اشاره به اینکه مصارف بانکی رشد ۵۱ درصدی داشته و ادامه داد: ۲۴ درصد مصارف در حوزه خدمات،۲۰ درصد صنعت و معادن،۲۸ درصد کشاورزی و ۲۳ درصد مسکن است.

طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم در خصوص پرداخت مطالبات بانکی نیز گفت: روسای بانک‌ها افرادی را که معوقات بانکی با حجم بالا خود را به هر دلیلی طولانی مدت پرداخت نکرده اند به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی معرفی کنند تا رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار