استاندار بوشهر با اشاره به حجم بالای بارندگی استان بوشهر گفت: با مدیریت جهادی و انقلابی، از تهدید وقوع سیل برای فرصت آبیاری نخیلات استفاده شد.

علی محمدی روز شنبه گفت: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون، کلیه واحدها و ادارات شهرستان این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام نمودند.

او می‌گوید: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، ابراهه‌ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش شد و با اتخاذ تصمیماتی نسبت به مدیریت بهینه رواناب‌ها اقدام گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سامانه اخیر تا این لحظه (ظهر شنبه ۸ مرداد ماه) سد سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، سد قیزقلعه ۱ میلیون مترمکعب، سد خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و سد تنگ ارم نیز ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

به گفته محمدی، همچنین سازه‌های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و همچنین سازه‌های جنوب استان بوشهر به ویژه در شهرستان‌های کنگان و دیر مجموعا ۳ میلیون مترمکعب آبگیری داشته است.

او با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه‌های آبیاری گفت: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، خوشبختانه تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه‌های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شد تا در گرم‌ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از موهبت الهی برخودار گردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تامین بخشی از نیاز محیط زیست و تالاب حله به میزان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب از جمله دیگر مواهب سیلاب اخیر برای استان بوشهر بوده است.

علی محمدی گفت: خسارات وارده به تاسیسات و ابنیه آبی در دو شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تا کنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.