طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت هزار و ۲۵۰ تن در قالب ۱۰ قفس که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی اجرا شده است، در بندر رستمی شهرستان تنگستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح هزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در قفس، گفت: رهبر معظم انقلاب مدت‌ها است بر ضرورت اقتصاد دریا محور به‌ویژه در جنوب کشور تاکید کرده‌اند و در همین زمینه امروز سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به اجرای طرح هزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در ۱۰ قفس کرده است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: این طرح به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شده است و به‌عنوان نقطه شروع به شمار می‌رود و امکان تبدیل آن به یک مجموعه پنج هزار تنی وجود دارد.

او گفت: آبزی پروری سهم ایران از خلیج فارس است و باید از این خطه چند هزار کیلومتری در شمال خلیج فارس که آب آن شفاف و بهتر از جنوب این آبراه بین‌المللی است و مملو از املاح است برای پرورش آبزیانی که مستعد این منطقه هستند، استفاده کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌گوید: تلاش می‌شود موقوفات دیگر نیز به سمت سهیم شدن در این کار اقتصادی برای تقویت اقتصاد درون‌زا هدایت شوند.

استاندار بوشهر هم گفت: آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس به‌عنوان صنعتی نوپا یکی از ابعاد اقتصاد دریا محور به شمار می‌رود.

احمد محمدی‌زاده افزود: با اضافه شدن این مجموعه پرورش ماهی در قفس، ظرفیت استان بوشهر در این بخش به هفت هزار تن افزایش یافته است که فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری و تولید به شمار می‌رود.

وی گفت: براساس دستور رئیس جمهور تولید ماهی در قفس در استان بوشهر باید در یک دوره چهار ساله به ۶۰ هزار تن برسد و خوشحال هستیم که در یک دوره یک ساله بخشی از برنامه تعیین شده در استان محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.