جشنواره ملی بلوط‌های زاگرس زیبا با حضور معاون فنی مدیر کل، جمعی از دانش آموزان مقاطق تحصیلی و اعضای انجمن ادبی چکاوک در سالن آمفی تئاتر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برگزار شد.

این جشنواره با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و با محوریت محافظت و احیای جنگل‌های بلوط زاگرس در رشته‌های داستان نویسی، نقاشی، پادکست، کلیپ و متن ادبی ویژه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی استان برپا شد.

رضا نیک منش معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس برگزاری جشنواره ملی بلوط زاگرس زیبا را اقدامی شایسته در حوزه منابع طبیعی دانست وگفت: این برنامه فرصتی مناسبی برای فرهنگ سازی، آگاهی و استفاده از دانش و توانمند‌های جامعه بویژه کودکان و نوجوانان در حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

او گفت: با تخصیص اعتبارات لازم به این حوزه می‌توان این جشنواره ملی را به نحو گسترده تری در استان برگزار کرد.

مهدی فلاحتی دبیر تخصصی جشنواره که آهنگسازی ترانه‌های کودکان و موسیقی متن جشنواره را نیز بر عهده دارد طی سخنانی به اهمیت موسیقی در پرورش کودکان و رابطه آن با طبیعت پرداخت و گفت: هر کدام از ما باید نقش یک جنگلبان دوستدار طبیعت را ایفا کنیم چرا که طبیعت برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد.

در پایان اختتامیه جشنواره ملی بلوط‌ های زاگرس زیبا  با رونمایی چندین عنوان کتاب کودک از دانش آموزان برگزیده این جشنواره در بخش‌های مختلف هنری با اهداء لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.