قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تا این مردم باشند که انتخاب کنند هزینه یارانه خود را می‌خواهند برای خرید کدام کالا مصرف کنند.

اواسط اردیبهشت ماه بود که رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی از تصمیم مهم و چالش برانگیز دولت در حذف ارز ۴۲۰۰  خبر داد. آقای رئیسی تاکید کرد که این اقدام به نفع مردم است هرچند فشارهایی را ممکن است به دولت وارد کند، همان فشارهایی که ناشی از بهم ریختگی احتمالی بازار و قیمت‌ها خواهد بود. در این میان مسئولان اقتصادی دولت تاکید کردند که بغیر از اقلامی که واردات آن‌ها منوط به ارز ۴۲۰۰  بوده سایر کالاها به هیچ‌وجه نباید گران شوند. دولتی‌ها این را هم گفتند که نظارت شدید بر بازار را آغاز می‌کنند و با متخلفان هم برخورد خواهند کرد. همزمان آقای رئیسی اعلام کرد که تا مهیا شدن ساختار کالابرگ الکترونیک، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی به ازای تعداد افراد خانواده به سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. 

بیش از دو ماه است که طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها آغاز شده، اما همزمان چالش‌هایی بر سر اجرا این طرح بوجود آمده است. از گرانی سایر کالاها و سخت شدن وضعیت معیشتی برای مردم تا ابهامات در خصوص زمان آماده شدن کالابرگ الکترونیک مواردی است که در گزارش پیش‌رو بررسی خواهد شد.

حذف ارز ترجیحی، به شرطِها و شروطِها! 

از همان زمانی که حجت الاسلام رئیسی نامزد ریاست جمهوری شد اعلام کرد که با سیاست ارز ترجیحی مخالف است و گفته بود که پرونده‌های قضایی متعددی در کشور به دلیل وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی است. ما باید برای هر تصیمی سامانه نظارتی تعریف کنیم. باید رصد کنیم که کجا هزینه می‌شود و چگونه هزینه می‌کند؟

موضوعی که البته برخی از نمایندگان مجلس هم با آن موافق بودند برای مثال عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس گفته بود که  چون ما این زیرساخت‌ها را نداریم ارز ۴۲۰۰ سبب ایجاد رانت می‌شود. نرخ دستوری ارز ایجاد رانت می‌کند که این رانت در کشور توزیع می‌شود و عده‌ای از آن منتفع می‌شوند.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس  با اشاره به اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد کشور نجات پیدا می‌کند گفت: از جمله دلایلی که موافقان حذف سیاست ارز ترجیحی به آن استناد می‌کنند، مشکلات مربوط به رانتی است که به افرادی خاص تعلق گرفته و این گروه تاکید دارند که با وجود آنکه دولت چندین سال این ارز را در اختیار واردکنندگان قرار داده، اما در نهایت کالا‌ها با نرخ ارز آزاد به دست مصرف کننده نهایی رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید تخصیص مابه تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزاد به صورت یارانه به کارت اعتباری مصرف‌کننده واریز شود بیان کرد که ریشه بخش مهمی از مشکلات اقتصادی امروز کشور را باید در سیاست‌های ایجادکننده رانت مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست.

علاوه بر این حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی  نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این باره گفته بود که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مافیای قدرت، رانت و سوداگران این حوزه را از خود دور خواهد کرد و اگر این اتفاق مهم رقم بخورد شاهد کاهش قیمت دلار نیز خواهیم بود که این امر تغییرات گسترده‌ای در قیمت ارز آزاد خواهیم بود.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

 موسوی بیان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام یافته افزایش قیمت‌ها در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم صعودی شد که انتظار داریم دولت سیزدهم در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیمات مناسبی اتخاذ کند تا شاهد رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صادرکنندگان غیرنفتی باشیم.

 در نهایت هم این تصمیم گرفته شد و دولت اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حذف ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰ تومانی، را کلید زد. پس از موافقت مجلس با تغییر شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی، دولت مکلف شد تنها در صورتی بتواند این سیاست را عملی کند که قیمت کالاهایی که تخصیص ارز ترجیحی به آن‌ها حذف شده از قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ بالاتر نرود.

هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت نداشت

حجت الاسلام رئیسی در ششمین گفت و گوی زنده تلوزیونی خود با مردم درباره این تصمیم گفت که در سوم شهریور۱۴۰۰ که دولت کار خود را آغاز کرد، در بودجه مبلغی برای ارز ترجیحی نمانده بود و دولت قبل آن را مصرف کرده بود.

رئیس جمهور این را هم گفت که مجلس به فوریت به لایحه دولت برای درخواست ارز ترجیحی پاسخ نداد. به همین دلیل بوده که مقدمات کار برای اجرای نظام عادلانه سازی یارانه ها مهیا نبوده و با اجازه رهبری بعد از ماه رمضان کار آغاز شده است.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

به گفته رئیسی از ارز ترجیحی استفاده نادرست می شد و بخشی از آن حتما در سفره مردم نمی رفت و دست دلال ها و رانت خواران بود. این ارز سمت واردات می رفت نه تولید. ادامه این وضعیت فاصله طبقاتی را بیشتر می کرد.

حتی کالاهایی که ارز ترجیحی گرفته بودند بین۲۰۰ تا۳۰۰ درصد گران شده بودند و این یعنی ارز ترجیحی مشکلی را حل نکرده بود. قبل از شروع کار دولت سیزدهم، دولت قبل گزارش داده بود که قیمت کالاهای اساسی ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 موضوعی که احمد وحیدی وزیر کشور درباره آن گفته بود که در طرح اصلاح یارانه، قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن می‌تواند تغییر پیدا کند و هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد. از سویی هیچ فردی اجازه ندارد با توجیه اینکه این ۴ قلم کالا گران شد، قیمت حمل‌ونقل و سایر کالاها را بالا ببرد، چون جبران هزینه در این طرح دیده شد همچنین به مصرف‌کنندگان این چهار قلم کالا بدلیل گران شدن آن‌ها یارانه پرداخت خواهد شد.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن روزها هم در این باره گفته بود که با دادن یارانه به مردم، قیمت چهار قلم کالا شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن گران‌تر می‌شود اما این افزایش کم‌تر از یارانه پرداختی است.

اما سوال اینجاست که آیا واقعا همین کالاها افزایش قیمت پیدا کرد یا این افزایش به سایر اقلام نیز سرایت کرد؟

شرطی که عملیاتی نشد 

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این باره گفته بود که  سایر کالاها از فروردین ماه به دلیلی دیگر از جمله رشد دستمزدها مستعد گرانی بودند و افزایش آنها ارتباطی به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نداشت.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در حال حاضر با توجه به گرانی کالا‌ها در جامعه مردم از تصمیمات جدید راضی نیستند؛ اینکه به آنان بگوییم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به شما داده‌ایم، اما به جای ۴ قلم ۵۰ قلم جنس گران شد که این قابل قبول نیست.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در رابطه با مجوز‌های افزایش قیمت برخی کالا و سیاست دولت در این راستا گفت که سیاست دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از دلال‌ها به سمت خود مردم حرکت می‌کرد و در این شرایط کالا‌های اساسی وارداتی شامل افزایش قیمت می‌شوند و برخی کالا‌های وابسته به کالا‌های اساسی نیز با تأثیر از آن دچار افزایش قیمت می‌شوند و دولت اعلام کرد به منظور عادلانه سازی یارانه‌ها مکلف به انجام این امور است و این سیاست آثار کوتاه مدتی می‌گذارد که برای جبران همان هم مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان واریز شد.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

وی ادامه داد: در کنار این موضوع و صرف‌نظر از اجرای هر سیاست اقتصادی، هر کالا سالانه ۳۰ یا ۴۰ درصدی افزایش قیمت دارند و همزمان مصوبات قانونی هم داریم که روی تورم و افزایش قیمت کالا‌ها اثر می‌گذارد.

همزمان هم آثار تورم جهانی در اقلام مختلف داریم و این بخش‌های مختلف تورمی آثار تورمی به جای می‌گذارد و به تبع آن اتحادیه‌ها افزایش قیمت‌های سالانه را درخواست می‌کنند که به ستاد تنظیم بازار می‌آید و در صورت مستند بودن تصویب می‌شود.

اما همانطور که در ابتدای گزارش آورده شد  در ابتدا نمایندگان مجلس شرط گذاشته بودند یعنی اینکه قیمت‌ها از شهریور ۱۴۰۰ بیشتر نشود، اما پس از اجرای سیاست تغییر نحوه تخصیص ارز ترجیحی، نمایندگان معتقدند شرطی که برای حذف ارز ترجیحی گذاشته بودند یعنی بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ رعایت نشده است.

دولت نیز با ارسال لایحه‌ای خواستار اصلاح قانون بودحه ۱۴۰۱ و حذف این شرط از متن شده است. 

احسان ارکانی عضو کمیسیون بودجه مجلس در این باره گفته زمانی که آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت در مجلس حضور پیدا کرده و اصرار داشت که با حذف ارز ترجیحی موافقت کنیم؛ مجلس چندان موافق این موضوع نبود.

به گفته ارکانی هر چند مجلس معتقد بود که ارز ترجیحی مشکلات و فساد بسیاری را ایجاد کرده اما در مجموع نمایندگان عقیده داشتند زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی فراهم نیست و باید دست نگه داشت.

به گفته ارکانی مجلس به اصرار میرکاظمی این تصمیم را پذیرفت، اما شرطی گذاشت مبنی بر اینکه در صورت حذف، افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای جبران شود که مردم برای این کالاهای اساسی قیمتی بالاتر از قیمت شهریور ۱۴۰۰ پرداخت نکنند و الزام قانون این است.

حال با توجه به اینکه رعایت این الزام قانونی برای دولت بار مالی دارد و با کمبود منابع مواجه است این لایحه را فرستاده تا این تکلیف برداشته شود اما به نظر من در نهایت مجلس با آن موافقت نخواهد کرد.

آیا پس از حذف ارز ترجیحی فقط ۴ قلم کالا گران شد؟

با درد صبر کن که دوا می‌فرستمت 

با این حال اما حجت الاسلام رئیسی درباره این گرانی‌ها گفته است که ظرف مدت کوتاهی آثار تورمی اصلاح اقتصادی از بین برود و اصلاحات اقتصادی مدرن را تجریه خواهیم کرد.

 حجت قندی اقتصاددان هم در این باره گفته است که بهتر سقف خانه را در روزهای آفتابی تعمیر می‌کردیم، اما حالا که هوا بارانی است، چاره‌ای غیر از این کار نبود.

او در عین حال تاکید می‌کند که طرح دولت از نظر زمان‌بندی و ترتیب اجرا بدون اشکال نیست و البته «جراحی اقتصادی» در زمانی که وضعیت بیمار وخیم است درد بیشتری دارد. 

در پایان باید گفت امروز مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که برای برخی حتی ادامه زندگی را نیز دچار مشکل کرده است.

از مجلس و دولت توقع می‌رود که با همانگونه که مردم پذیرفته اند چاره دیگری نبود آنها هم بر سر وعده‌های خود بمانند و مرحم‌های قوی تری برای کاهش درد این جراحی اقتصادی برای مردم تدارک ببینند.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا همانور که چهار تا صفر را حذف کردن و چهار صفر هم از تعداد کالاهاو اجناس گرون شده حذف کردن شد همون 4 مورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
۴۰۰ قلم کالا گرون شده
اقای رییسی تا کل مردم ایران حلالش نکن اون دنیا نمیتونه جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
اون دنیا آقای رئیسی بدجوری پاش گیره بد!!!
باید به صغیر و کبیر جواب پس بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
همه قیمت ها از میوه گرفته تا خوراکی و برنج و بیسکوییت ، از خودرو گرفته تا زمین و مسکن و اجاره و ... همه چیز گران شد ولی حقوق کارمندان دولت فقط ده درصد افزایش پیدا کرد و این گرانی ها کمر ما را شکست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
به جای حذف طرح های حمایتی مثل ارز ترجیحی و غیره ذالک، بهتر و موثرترین راه، حذف کلیه دلال ها از تمام موقعیت های اقتصادی است. دلالان بزرگترین مشکل برای اقتصاد هر کشوری هستند. دقیقاً مثل زالو، شپش،کنه، یاس و دوال پا هستند. فقط و فقط از میزبان خود بدون هیچ زحمتی بهره و سود می برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
زمان کم منظور 4سال است البته برای هر کی زنده موند
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۷:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
اقتصاد ایران توسط عده ای در داخل ایران به گروگان گرفته شده است. گروگانگیری اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
توجه کردید ارتش سایبری رفته هیات
دیگه کامنت موافق دولت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
تو صف نذری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
چقدم بندگان خدا،بچه و بیسوادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کدام مسوول تا به حال راست گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
پروفسور احمدی نژاد مرد تاریخ جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
هیشکی همشون قوانین رو به دلخواه تفسیر می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
عنوان ناکارآمدترین دولت برازنده این دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چو دانی و پرسی سوالت خطاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کامنت ها و لایک و دیس لایک ها نظرسنجی کاملی از عملکرد این دولت است اگر تیم اقتصادی رییسی عاقل باشد و مطالعه کند متوجه میشود که خواسته مردم چیست و رضایت مندی هم در چه سطحی است البته اگر عقلانیت وجود داشته باشد و کینه ورزی عده ای در این دولت کنار گذاشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
آقکاریزی
۱۹:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
باشد تا روز قیامت یقه همتونو بگیریم با این عدالتون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بنده تو خانواده ی زندگی میکنم که دو معلول و پدر مادر مریضو افتاده که هرماه هزینه داروشون یکو خورده میشه تو روستا زندگی میکنیم زابل روستای خشکو بی آب بجز یارانه حقوق هیچ درامدی نداریم نمیدونم چطوری دولت حساب کتاب کرده که یارانه ۳۰۰هزاری ب ما داد و هیچکی جواب گو نیست هر روز هم قیمت چیزها میره بالا هر روز کوچیک و بیکیفیتم میشه هیچکی جوابگو نیست پول آب برق دوبار برای رایگان کردن ازمون پول گرفتند ولی رایگان نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام آیا می دانید که حتی پولی که درسرویس های بهداشتی از مردم می گیرند هم گران شده آیا به حذف ارز ربط دارد........‌؟......‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
شماسامانه 124گذاشتین که کسی تابحال یک باربه شکایت مارسیدگی نشده هیچ بدترهم شده زنگ وزارت سمت می زنیم میگن همین که هست شماهااول دست مفسدان بین خودتان راقطع کنید بعدمرحم به زخم ملت بزنید مفسدان داخل قدرت گرفتن وملت به بازی گرفتین.این سیلابهاخشم خداهست ازحکومت بترسین ازلحظه ای عذاب بزرگ خدا که نزدیک است مردم مظلوم نمی توانندکاری کنندولی خدایی هست که شماهااعتقادی به اوندارید.وازاسم اسلام برای دزدیهای خوداستفاده می کنید.حکومت الان باشاه فرقی نکرده بلکه بدترازشاه هستین اعتراضی بشه برچسب ضدانقلابی می زنیدبااینکه شماهاضدانقلابی هستین ونقاب اسلام رابرصورت زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم برهموطن فهیم ودانا دقیقا همینطورهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مشکل کشور ما اینه اول تعهد بعد تخصص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
نه تعهد نه تخصص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
میگما بیمار زیر دست اطاق عمل شما مرر ر ر د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
باشگاه ۴ قلم را ول کن. خدا وکیلی اگر راست میگی یه مصاحبه بکن با آقای سلامی و از اون ۳ خانمی که بعد از یارانه پول زیاد میاوردن خبر بگیر ببین هنوز زندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جالب تر اینکه با یکی از اون خانم ها تو خونش مصاحبه کردند و او گفت کسانی که او رو بخاطر اضافه ]وردن پول مسخره کردند حلالشون نمیکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بیش از یکسال گذشته چرا رئیس جمهور کنفرانس مطبوعاتی نمیذاره به سوالات خبرنگاران در باره وعده های انتخاباتی که داده و هیچ کدوم عملی نشده شخصا جواب بده
گاهی دو خبرنگار خودی میاره تو تلویزیون میگه با مردم صحبت کردم مردم ایران همش آقای حیدری است مگه !!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دولت رییسی یکی از بهترین دولت های جهان و حتی تاریخ است چون به تنهایی تونست کاری که دشمنان تو این چند سال سر ملت بیارن با یه تدبیر ضربتی و انقلابی کار همه رو تموم کنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خب که چی؟؟ الان تاوان این فشاری که به قشر ضعیف و حتی متوسط وارد شده رو کی میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
داداش متوسط ها هم وارد قشر فقیر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
البته زحمات شبانه روزی آقای رییسی و دیگر قوا را نمیشه نادیده گرفت و شاهدیم چطور تیم دولت شبانه روز زحمت میکشن قراردادها و پیمانهای بزرگ با کشورهای متحد ایران روسیه و چین و... که در دوران تحریم و سختی همواره طرف ایران بودند البته حرف مفت زنهایی که نوکر غرب هستند چرند زیاد میگن که ایران مستعمره شده و فلان... اگه رابطه تجاری و اتحاد مستعمره است پس چرا این منافقها ماتحتشان میسوزه و میگن فقط با غرب رابطه ایجاد کنیم اون نمیشه مستعمره؟ از طرفی سالها بود شاه مستعمره امریکا و غرب بود و نتایجش هنوز یادمان نرفته و مونده... دوما اون موقع شاه جلوی ملکه و رییس جمهور امریکا تعظیم میکرد و دستشان رو می بوسید می گفتند ادب و احترامش رو رسانده ولی الان پوتین که هیچ کس رو تحویل نمیگیره میاد جلوی رهبر ایران خبردار می ایسته و مینشینه و در جواب حرفها و دستورات رهبر فقط میگه بله شما درست می گید اونوقت میگن ایران مستعمره روسیه است...البته ما نمیگیم پوتین مستعمره ما است ما میگیم به گفته خود پوتین ایشان احترام و ارزشی خاص برای رهبر ایران قائل هستند و بارها گفتند نظام ایران بسیار راستگو و صادق و قابل اعتماد هستند و روسیه خوشحاله که با این همسایه صادق و مقتدر متحد باشه و تجارت کنه چین هم همینطور و همه کشورهای قدرتمند منطقه میخوان با هم متحد شوند تجارت آزاد بدون دلار کنند و پوز غرب دروغگو و جنایتکار رو بزنند و منافقان داخل از این بابت ناراحت هستند که اراجیف مستعمره و فروش کیش و چرندیات خنده دار می بافند و ملت نباید گوش بگیرند از بابت گرونی خوب ایران زخم خورده داره یک جراحی بزرگ و زیرساختی انجام میده و شوکهای بزرگی به اون وارد میشه که انشاا.. با یاری خدا و همت و تلاش دولت و مردم از این بحران که بگذریم دوران سازندگی واقعی و پایدار و خوب فرا میرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
انقدر لاف نزن ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۶:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
با این سطح سواد دولت بعیده یک کار درست بتوانن انجام دهند . یک سال از عمر دولت گذشته و گرانی - بیکاری - فقر - مشکل مسکن - سقوط بورس - نابسامانی اقتصادی و ... بیشتر شده و نتیجه عملکرد منفی این دولت خیلی زود برای مردم آشکار شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
لطفارسیدگی کنید ایزی لایف ازبسته ای۱۵۰شده ۲۷۶هزارتومان مادرم قطع نخاع است یه دختر تنها مستاجر که صاحب خونه هم جوابم کرده چرا ازشرکت تولید کننده اش بازخواست نمی کنند شنیدم دست یه عده از آقا زاده هاست که درد مریضا مثل اینکه براشون لذت بخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چون به نفع دولت است که قیمت‌ها هر چه بیشتر اضافه شود . چون به همان نسبت مالیات بیشتری می‌گیرد.
وقتی ایزی لایف ۱۵۰ هزار باشد ۱۵ هزار به جیب دولت می‌رود. اما وقتی ۲۷۰ هزار باشد ۲۷ هزارش،به جیب دولت می‌رود.
حالا اگر ایزی لایف بشود پانصد هزار تومان دولت خوشحال خواهد شد چون‌پنجاه هزار می‌رود به جیب دولت.
پس دولت با تمام توان از افزایش قیمت‌ها حمایت کرده و خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۶:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام چرا دروغ مکید همه ارزاق و مصالح ساختمانی واجرتها همه صنوف وملک اجاره آپارتمان ولوازم خودرو همش 20الی 30 برابر شده چرا تنها چیزی که گران نشده است فقط وفقط
نمک است چرا فقط حرف الکییییییی میزنید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
فردا نمکم گرون میکنن یاداوری کردین واسه چی
Iran (Islamic Republic of)
Mahan
۱۷:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
داداش این قیمتها احتمالا دور و بر خونه ی این اقایون هست پیشنهاد میکنم واسه خرید برید اطراف خونه مسئولین ✋
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دولت فقط و فقط سه قلم کالا را گران کرد :
جامدات، مایعات و گازها. فقط همین سه قلم گران شده.هیچ چیز دیگری را گران نکره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
یعنی پلاسما گرون نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
عزیزان چرا جوش بیخود میزنید
صبور باشید لطفا
اون افتضاحی که روحانی به بار اورده دست کم 40 سال زمان لازم میبره که ترمیم بشه
پس ما باید دست کم 10 دوره 4 سالی به اقای رئیسی با سواد رای بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
برو دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
گندی که رئیسی تو یکسال زد بیشتر از ۱۶ سال احمدی‌نژاد و روحانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بی عرضگی این دولت را تقصیر دولت های قبلی ننداز بی مغز
چی بود می گفت بورس قلک دولت نیست از وقتی اومدهه سرکار تا تونسته اوراق فروخته بورس از زمان روحانی هم بدتر شده
ارز را حذف کرد همه چی گرون شد فقط نفری 300 تومان میده اونم هیچ دردی درمان نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ب تیتر اولت باید منفی بدیم دوم مثبت پس نمیشه هیچی بزنم خخخخ صد رحمت ب روحانی ار چیزیک یشبه رئیسی ده برابر کرد زمان روحانی ی ربع ایی قیمت بود عمدا رئیسی همچیزو دستور داد گرون شه خوابی یا بیدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۰۶...۱۷ دمت گرم بدون شرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سر عمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
من در جریانم حتی چهار قلم هم گرون نشده فقط سه قلم جامد مایع گاز
Iran (Islamic Republic of)
مطالبه گر
۱۵:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
1- مشکل اصلی ضعف در اجرایی و عملیاتی شدن طرحها و قوانین است چه در این دولت چه دولت های پیشین ! همان ارز 4200 اگر از طریق روندهای شفاف در بستر سامانه های مشخص و یکپارچه پایش میشد مشکل به این شکل وجود نداشت ...مشکل عدم نظارت هست ! نه فقط در این مورد در اکثر حوزه ها ... فاجعه است.

2- مشکل بعدی عدم " اجرای قانون " بر اساس قانون هست! حذف ارز 4200 " 2 شرط " اصلی داشت که هیچ کدوم اجرا نشد " راه اندازی کالابرگ الکترونیکی " و " برگشت قیمت ها به شهریور 1400 " برگشت قیمت ها از ابتدا با رویه جاری در کشور شبیه یک جوک بود مثل " مکانیسم ماشه برجام " معلوم نیست بر اساس چه منطقی در طرح گنجانده شده ؟!؟!؟! این به کنار ... مسئولین اطلاعی از تاثیرات منفی واریز این حجم از نقدینگی در اقتصاد معیوب ما ندارند ؟!!!

3- مجلس با تایید اصلاحیه دولت این تصویر رو تداعی می کنه که در راس امور که هیچ در قعر امور هم نیست ! توصیه می کنم،دولت به جای گرفتن تاییدیه، چراغ خاموش که نه! روشن روشن ! روند جاری رو ادامه بده چون حقیقتا این اصلاحیه یعنی مسخره بازی ... اگر این طرح قابلیت اجرایی داشت و اشکال از سمت دولت بوده پس مجلس هم باید حداقل وزرای مربوطه عدم اجرایی شدن رو استیضاح کنه که ملت هم نظاره گر به دوش کشیدن بخشی از مسئولیت ها توسط مسئولین باشه ! اگرچه این دردی از ملت دوا نمی کنه ... واقعا یعنی چی قانون وضع میشه بعد می بینیم که نشد به هر دلیل و توجیهی، حالا بیا عوضش کنیم ؟!؟!؟ مشکل اصلی چیه ؟ اینه که متاسفانه در مورد بخشی از قوانین، وضع قوانین در کشور مسئولیت ندارد ... ستگ کاغذ قیچی ! یا جواب میده یاد نمیده دیگه ...

4- دولت در صورت عدم تایید مجلس و اجرایی کردن اصلاحیه از طریق جلسه سران 3 قوه یا هر طریقی به صورت مشخص دچار قانون گریزی شده، خواسته یا ناخواسته ! همون قبل از اجرا باید اصلاح میشد یا اصلا این قانون جهت اجرا ابلاغ نمی شد تا به یک تفاهم قابل اجرا با مجلس دست پیدا می کرد بعد اجرا میشد، نه بیاد الان صورت مسئله را پاک کنه با یک اصلاحیه ...اعتماد عمومی مردم یک شبه به دست نمیاد ! اما یک شبه میتونه از دست بره ... اینو باید مسئولین آویزه گوش خودشون بکنن !

5- به تمام دولت ها در جمهوری اسلامی ایران توصیه می کنم قبل از اجرا شدن تمام و کمال با کمترین نقص ممکن هر طرح و قانونی، معانی عبارات و جملات را آتش نزنند مثل " مردمی سازی یارانه ها " ! به جای این داستان ها، درست مدیریت کنید ...این طرح با این وضعیت اجرایی فقط به نظر در کوتاه مدت برای دهک 1 2 و 3 میتونه مفید باشه ... در بلند مدت بدون کنترل قیمت ها حتی به درد همون دهک ها هم نمی خوره چون به سرنوشت همون یارانه 45 هزار تومانی دچار میشه !

6- تایید شدن اصلاحیه به هر صورتی، نتیجه ی بارز عدم اجرایی شدن اصل 27 قانون اساسی در راستای" امر به معروف و نهی از منکر مردم بر مسئولین " هست چون در غیر این صورت دولت به خودش اجازه نمیداد خیلی شیک و مجلسی چنین اصلاحیه ای بده ... و بعدشم تایید بشه نه انگار که اتفاقی افتاده !

7- در نهایت، حداقل وظیفه مجلس و دولت، عذرخواهی رسمی از ملت می باشد ... و هر چه سریع تر اجرایی شدن کالابرگ الکترونیکی به جای واریز نقدی هست ...

پ.ن : در آخر خطاب به رئیس جمهور البته به صورت نمادین [ این بخش را باید در سامانه 111 فرستاد ... :) ] : اراده شما در جهت اصلاح و رفع نقایص مورد حمایت هست اما اجرایی شدن این اراده باید بر اساس منطق و برنامه هم جانبه، قابلیت اجرایی همراه با برنامه زمانی مشخص و معقول باشه، همین طرح فعلی با همین وضعیت ناقص اگر در بازه ی زمانی 1 الی 2 ساله به مرور دنبال میشد احتمالا وضعیت بهتر میتونست مدیریت بشه... انتقادها برای کمک به شما، مسئولین و وضعیت عمومی کشور و # مسئولیت اجتماعی هست ... اولین گام در اصلاح، نگاه جامع و مواجهه با واقعیت هاست ... برای جراحی هم نیاز به بیهوشی هست !

# با هم برای هم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
می گویند : اقتصاد 21 یا 22 جهان هستیم . راست و دروغش با خودشان . می گوئید : 10 میلیارد دلار را به صورت ارز 4200 تومانی وارد چرخه ی اقتصاد کرده اید و باز هم می گوئید : این پول در دوره ی ریاست جمهوری روحانی سر از ناکجا آباد درآورده است . لطفا به این سوال ها پاسخ دهید
1 - اگر بزرگی اقتصاد ما 21 یا 22 جهان است ، چرا مردم به خاطر 10 میلیارد دلار ، این طور به عذاب و رنج اقتصادی گرفتار شده اند ؟ 2 - اگر 10 میلیارد دلار در دوره ی ریاست جمهوری پیشین به بازار وارد نشده ، پس نباید ، همه چیز را گران تر از قبل و مثل روغن بیش از 500 درصد گران کنید . 3 - حالا که این اتفاق افتاده ، در حالی که قرار بود فقط 4 قلم کالا گران شود ، چرا مردم را در میان شرایط دشوار رها کرده و هیچ کس نیست که توضیح منطقی و درستی برای اتفاق افتاده بدهد . مگر می شودکالاهای اساسی و غیر اساسی را صد ها درصد گران کرد فقط با این عنوان که جلوی ارز پاشی را گرفتیم در حالی که گفته می شود آن ارز را دیگران برده و خورده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سفره مردم عوض اینکه پهن کنید جمع کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مبلغ یارانه انقدر ناچیز هست که تهیه اقلام برای ما سخت تر هم شده. ان ۴ قلم کالا که اقای وحیدی گفت الان شده کل کالاها و همه گران تر از قبل. گررررررررانی امان ما را بریده. سیر شدیم از گررررررررررانی. مسئولین محترم که کیسه دوختند برای فرار از مملکت و اختلاس. خدااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
وقتی که مسئول نمیدونه چهارقلم یعنی چی خوب همین میشه.نمیدونه درنوددرصدخوراکیها روغن وشیر وتخم مرغ بکار رفته.نمیدونه روغن یعنی کل تشپزخونه کشیر یعنی کل زندگی.
خوب حالا گندزدین به ز ندگی مردم وچند صدبرابرههه چی گرون شدحالامردم فقیر وکم درآمد چطور باید جبران کنند؟؟؟این هم که افزایش حقوق بود ۵۰۰هزارتومن پول ۴ قوطی روغن ،پس تکلیف چیه.میتونین این وضعیت اسفناک ودرست کنین.اصلا تولید کننده هابرای تصمیم دولت تره خرد میکنن؟؟؟کیفیت تمام خوراکی ها هم صفر شده مث علف شده..گند زدین گند
چ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جناب رییسی سفر رفتن شهرامون هم ارزو شده عوارضی اتوبان باید دویست بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
باشگاه محترم اگ خودتون جزو مردم عادی هستین وخرید واستون خیلی مشکل واجازه دارین ونمیترسین تورقرآن یبار برین با مردم مصاحبه کنید ببینید مردم راضی هستن با ایی تصمیم غلط واشتباه وظالم مسئوولین بذارین مردم بدون ترس حرف دلشونو بزنن چطو وقتی خاستن ارز حذف کنن دم ودق گزارش از مردم میگرفتین اوموقع مردم نمیدونستن دولت چ برنامه ای واسشون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اگه ی کار درس کرده باشه این رییس جمهور همین بود وتنها برتری ایشون نسبت به قبلی بود ولی اگه پول بدد وکالایی اش نکنه دردونوبت هم بده دهم وبیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اگر دردم گرانی 4 کالا بودی چه بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
شما فقط یک کالا ، فقط یک مورد رو اسم ببرید که گرون نشده باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بنزین- مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دوست 14:25
بنزین رو قطعا سال بعد گرون میکنن !! این گرون نکردن برای تبلیغات و تخریب دولت قبله !! تمام حرف این دولت اینه که مردم با گرونی مشکلی ندارن ولی با گرون کردن بدون اطلاع رسانی مثل بنزین مشکل دارن !!
مرگ هم دور ازجونتون اگه با یه فاصله یکی دوساله به بهشت زهرا مراجعه کرده باشی می بینی که نماز میت به تنهایی شده 600 هزار تومن !!! کفن و دفن و ... طبیعتا گرون شده !! مرگ برای خود طرف شاید راحت باشه و بدون هزینه ولی اطرافیان باید هزینه های دیگه ای مثل دریافت گواهی فوت ! امبولانس ! کفن و دفن و مراسم ساده بگیرن !! این مراسم ساده حداقلی با نزدیکان درجه یک که حتی دعوت هم نکردی و خودشون برای همدردی میخان یه چند ساعت کنارت باشن باید غذا اماده کنی !! و این غذا متاثر از گرونی های اخیره
تنها راهش اینه که شهید بشی و دولت برات هزینه کنه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چه عجب باشگاه خبرنگاران جوان از مشکلات مردم گفته یه انتقادی از دولت کرده !!!!!از بس تعریف و تمجید کرده دیگه خبری از دولت مینویسه نمیخونیم چون الکی است مردم دارن درد می کشن و فشار اقتصادی را کامل حس می کنند و کارد رسیده به گلو
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آدم باید خیلی ساده اندیش باشد که باور کند حذف ارز 4200 تومنی تاثیرش روی 4 قلم است . دولت بدون مطالعه و صرفا" براساس عوامفریبی این عمل را انجام داد و باعث گرانی صدها قلم از 50% تا 400% شد و طبعات این تصمیم عجولانه و نابخردانه در گرانی اجناس تداوم دارد . حالا کی گرانی ها به سقف نهایی میرسد خدا داند و دلالها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چرا لاستیک خودرو رو گرون کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
چه سوالای میپرسین شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
فاجعه اقتصادی ب مردم ایران از طرف دولت تحمیل شده
در حال حاضر خیلی از اقلام و کالا مانند دارو کمر مردم شکانده
اگر تورم واقعی رو محاسبه و ب ملت بگید یک افتضاحه
مردم در خرج روزمره خودشون درمانده شدنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دادن کالا برگ وقتی منطقی بود که فقط قیمت کالاهای اساسی زیاد میشد نه حالا که قیمت ۵۰ قلم کالا بالا رفته !!
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
شما اگر بتونی فقط چهار قلم را بگی که از بعد عید سی تا صد و پنجاه درصد گران نشده جایزه داری
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چه عجب؟ صدا و سیما و این حرفها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خیلی از نظرات اتشین رو سانسور شدید میکنه
اینهایی رو هم که میزاره از نوع لطیف هاشونه
مثلا بگه ازادی بیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اینکه از اول مشخص بود، اما آقای وزیر کشور گفتن فقط چهار قلم کالا افزایش قیمت پیدا میکنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم باشگاه خبرنگاران جوان! نظرهای مخالف رو هم تایید می کنی. خوش به این انصافت مثل بعضی از خبرگزاری ها نیستی که فقط دارن نظرهای موافق دولت رو تایید می کنند و طوری وانمود می کنند که انگار همه چیز گل و بلبل شده بعد از رفتن روحانی.
من که دیگه عاشق تو شدم و از خبرگزاری ف*ا*ر*س برائت می جویم.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۳:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خبرگزاری ف.ا.ر.س و م.ش.ر.ق.ن.ی.و.ز در کل کارشون شده مهم جلوه دادن یه سری کار های به اصطلاح مثبت دولت رئیسی و اکثر مشکلاتی هم که امروز وجود داره رو به هر نحوی شده ربطش میدن به دولت بی مصرف روحانی کلا توو ماست مالی کردن خطاها و ناتوانی های دولت رئیسی مهارت خاصی دارن و همچنین به شکل زیرکانه ای کامنت های مخالف رو اِدیت و سانسور می کنند برای مثال نصف کامنت بنده رو که در مورد انتقاد از سیاست دوستی و رفاقت ایران با کشور های اومانیستی-لیبرالیستی از جمله چین و روسیه بود رو حذف کردن و فقط قسمت دوم و آخر کامنت رو که نوشته بودم روسیه و چین بالاخره یک روزی ما رو تنها میذارن و و حاضر نمیشن با صهیوینست ها و آمریکایی مبارزه کنن رو باقی گذاشتند اون هم بخاطر اینکه قسمت اول پیام بنده یه سری از ارزش های اصلی حکومت که در مورد مبارزه با اومانیسم می باشد رو زیر سوال می برد واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین خودشان خرید نمی روند اگرخرید مرفتند می فهمیدند همه کالاها چه خوراکی چ غیر خوراکی بین 50تا 150درصد بالارفته است .کمر بازنشسته ها درحال شکستن است .بخصوص اگر بیمار شوند که یک ماه حقوق آنها بالای خرج دکتر و دارو میرود .یکروز رفتم داروخانه اعرابی در ولیعصر بالا داروی من یکمیلیون سیصد شد بعدی که رفت جلو دارویش پنج میلیون سیصد طرف تعجب کرده بود .چون دکترهای سااختمان آریان با این داروخانه برای سرکیسه کردن بیمار قرارداد داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
واقعا نمیشد برنج روغن حبوبات اقلام خوراکی اصلی روبا کالابرگ دست مردم دادبه جای پول که احتکار نکنند اونجوری هرکسی باکدملیش اقلام گیرش،میومد گرانی احتکار نمی تونستند کنند اما الان پول پاشی وبی ارزش کردن پول با این کارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آقای ناشناس این را بدان که با کالا برگ فقط کالای بنجل و بی کیفیت به دست مردم مظلوم خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دولت روحانی میراثی به یادگار در این مملکت گذاشت که هیچ کسی توانایی مهار این تورم افسار گسیخته رو نداره من تعجبم چرا دولت روحانی رو که مسبب این مشکلات هست رو محاکمه نمیکنن که تعدادی الااقل ترس به جونشون بیفته، متاسفانه پولدار و چنان پولدار کردن که زمام مملکت الان فقط دست سرمایه داره نه دولت ثروتمند برای حفظ ثروت و افزایش ثروتش دست به هر اقدام غیر انسانی میزنه همینطور که الان داریم می‌بینیم
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
روحانی نبود چه می گفتین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
حرف الکی نزن هزاران رحمت بهش کاشکی همه اجناس مث دولت روحانی بود بابا روحانی میگفت اختلاسگرا نمیذارن ایی ک خودش یشبه قدرت خریدو از مردم گرفت یهو همچیو صدبرابر کرد یادش بخیر عمو حسن کجایی هر چیزی هزار تومن تا ده تومن گرون میشد روغن ۱۳ روحانی شده ۷۰ تومن ک لعنت ب دولت سیزدهم بیچارمون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
گرانی یکساله این دولت بیش از ۱۶ سال دو دولت قبلیه ، التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
قبلا هم دزدا میخوردن هم مردم عادی الان دزدا خوب احتکار بازگرون کردن مردم عادین موندن با برنج اقلام گرون واقعا نمی شد ازاول کالا بدید اینجور همچی گرون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
یک طرح به ظاهرخوب نشون دولت دادن اره همچی گل بلبل میشه که سود کرد صاحبان سرمایه احتکارکارها کی ضرر کردمردم عتدی مستاجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
متأسفانه تولید کننده ووارد کننده و تاجر و بازرگان همه وهمه فعلا در کشور بی می مست هستند حالا بیاید بهانه هم به دستشان بدهید مردم بیچاره که جزء صبوری و تحمل چاره ای ندارند فقط به حق این ماه محرم خدا به کسانی که در حق این مردم ظلم و ستم میکنند خیر ندهد و آسایش و آرامش و آبرو وحیثیتشان را برباد دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
aa
۱۲:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چرا 4 قلم فقط 3 قلم گرون شد جامدات مایعات و گازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خیلی باحال بوووود :)))
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
قابل توجه اونایی که گفتن دولت روحانی افتضاح بوده چرا به رییسی رای ندادید که زودتر بیاد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این جراحی اقتصادی نیست بلکه سلاخی اقتصادی است اونم بدست دکتر نماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
درود بر شما

گل گفتی بیسواد نادان مستضعفان را نابود کرده

و اسم آن را جراحی گذاشته


مردک نمی دونه امام، انقلاب را انقلاب محرومان و پابرهنگان دانسته
نه اینکه محرومان و مستضعفان را تلفات جراجی اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر بیسواد بودن که نفهمیدن این ۴کالا، کالا های مادر هستند و بقیه وابسته به این ها
در ضمن حالا که فهمیدن اشتباه کردن بازهم تغییر نمیکنن
جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بیش از 4000قلم گران شد مثل اینکه این دولت‌ها ملت ما رو نمیشناسن که وقتی یک قلم گران بشه خودشون بر اساس تحلیلات اقتصادی خودشون همه اجناس رو تا 1000برابر گران میکنن چون آینده نگری دارن اینکار بلدن ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جراحی ای که فقط درد و عفونتش را محرومان میکشند
United States of America
حسین
۱۲:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ایران مافیایی است و هیچ وقت روی آرامش را نخواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
خوش بین پور
۱۱:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
انتقاد راحت است .اما تولید کار سختی است .تا تولید بر تورم پیشی نگیرد مسابقه تورم و گرانی همچنان ادامه دارد .ودرامدهای پوشالی جلوی تورم تاب ایستادن نخواهند داشت .هرچند تولیدات ایرانی در زمینه صنعت برق ومکانیک به بی کیفیت ترین وضع ممکن ادامه داردبطوریکه ازدرب کارخانه راهی سطل زباله شوند زیانش برای مملکت کمتر خواهد بود.اما در کشاورزی اگر استفاده از نیروی انسانی جایگزین مصرف سموم شیمیایی شود هم اشتغالزایی وافر خواهد داشت هم بیماریهای تغذیه ای برچیده خواهند شد وبه بخش درمان هزینه تحمیل نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
هر سیاستی در کشور پبش بگیرید همیشه به ضرر مردم وبه نفع رانت خوارانه چون پارتی وسهمیه ها و بندها وتبصره هایی که برا هر قانونی گذاشته میشه برا یه عده امتیازی در نظر گرفته میشه باعث فساد میشه هیچ کس نباید در قانون مستثنی باشه به این صورت عدالت برقرار میشه مثل کسی خیریه میزنه در عوض میتونه کالا وارد کنه یا امتیازاتی که در کنکور هست... تازه این امتیازات راه قانونی بی عدالتی است راههای غیرقانونی زیادیم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
فقط نظرات افرادی که قربون صدقه رییس جمهور بروند را منعکس میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین دارای درامدهای بالا هستند واصلا به فکر اقشار جامعه نمی باشند که زیر بار گرانی درحال جان کندن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
به اون چهار هزار قلم که گران شد،اینها را هم اضافه کنید،پرداخت حق بیمه ماهیانه و مالیات سالیانه و ارزش افزوده و عوارض پسماند و عوارض نوسازی و عوارض بزرگراهی و غیره که اگه بخوام نام ببرم خیلی زیادن
لطفأ اگه کسی یک جراح پنجه طلا سراغ داره به دولت معرفی کنه
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۴:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خیلی ببخشید اشتباهی منفی دادم بنده حق رو به شما میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این وعده ها یا از طرف افراد بی تجربه هست یا افراد ناشایست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ای کاش کالاها سالی یک بار گران میشد ولی متاسفانه بدون هیچگونه نظارت وحتی رسیدگی سالی چند بار همه چیز گران میشه هیچکس هم جواب گوی مردم نیست،بعد هم صرفا برای آرامش روانی مردم چند تومان بعضی از اجناس ارزان میشه ومیگن دولت قیمت ها را پایین اورد ،واقعا که خخوی سیاستی در پیش گرفتین خوب دستتون درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
وقتی چندتاکالایی که همه استفاده می کنند مثل سوخت و مواد غذایی گران بشه سایر مصرف کتندگان این کالاها برای جبران قیمت آنها میکشند روی اجناسشون و مثل یه چرخه همه چی گران میشه مثلا وقتی لبنیاتی لبنیات راگران میکنه میوه فروش هم میوه را گران می کنه پروتئینی هم گوشت را گران میکنه بعد خود لبنیاتی چون میوه وگوشت مصرفی اش گران شده برای جبران قیمت میوه و گوشت دوباره لبنیات را گران می کند واین چرخه مکرر ادامه پیدا می کنه تا یه عده یا زیر جرخه له بشن واز خرید صرفنظر کنند یا دولت مکرر پول بهشون تزریق کنه ومتاسفانه عده ای هم هستتد در افزایش قیمت بیش از آنچه خودشان گران میخرند قیمتها را افزایش میدهند و به مردم فشار مضاعف وارد میکنند که گاهی دولت توان مقابله با آنها راندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تا زمانی که سیستم اقتصاد لیبرالی هست وضع همینه چون قطاری که روی این ریل و سیستم و مسیر حرکت میکنه به یک نتیجه می رسه یعنی ثروتمندتر شدن سرمایه داران و فقیرتر شدن دیگران ، حتی اگه لوکوموتیوران هم عوض بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۱:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
البته 4کامل هم نبود دقیقش 3/75 هستش وبه 4هم نرسید !!! امان از بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آرررهه ۴ قلم گران شد سالی سی چهل درصد گران میشه؟؟؟ فقط ببینید از برنج و رو غن تااااااا تمماام مواد غذایی همه چی گران شده اونم چندین برابر قیمت ما از سختی مینالیم عوض اینکه ایییینققدر گرانی نشه تورم نشه بدتر ر همه قیمت ها میره بالا سفره ها هم دوستانه تر کوچیک و کوچیک تر میشه چجوری این همه گران شد مردم چجوری خرید کنند ؟؟؟ نمیشه قیمت ها ب گرده به حداقل هفت ماه پیش؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اینا به کنار شما فقط بگید کار مثبت این دولت برای رفاه و اسایش مردم چی بوده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
قرار بود. کالا برگ الکترونیکی بدن به مردم ،، یعنی مردم با کارت اقلام خوراکی را با قیمت مصوب تهیه کنند،، الان با دادن نفری سیصد تومن هیچ مشکلی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کالا برگ برابر است با اجبار خرید کارای صددرصد بس کیفیت که خود دولت وارد میکند فی المثل روغن سرطانزا ، گوشت یخی تاریخ گذشته و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
از دولت رئیسی هم آبی برای ما گرم نمی شود...زیر بار گرانی و تورم کمر خم‌کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دوستان اگر اندکی به گذشته نگاه کنید در طول چهل سال گذشته هر دولتی در راس کار بوده پسر پیغمبر بوده وقتی دورش تموم شده معلوم شده خود شمره بعد از دولت فعلی معلوم میشه خادم بوده یا شمر منتظر بمانید دیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
نه این دولت همین الانش هم افتضاحترین است

و رای ملت را هم نداشت

تحمیلی ترین دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
همه چیز گرون شد از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اونم به شکل نجومی
Iran (Islamic Republic of)
سهمیه بنزین هر ایرانی
۱۰:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این هایی که گفته شد بحث روز هست اگر یادتان باشد زمستان سال گذشته دولت فخیمه طرحی را در قشم و کیش اجرا کرد سهمیه بندی بنزین به ازای هر ایرانی قرار شد بعد از عید برای همه اجرایی شود سهمیه در نظر گرفته شد قرار بود 25 تا 30 لیتر برای هر ایرانی باشد چه شد این بنزین هر ایرانی الان کجاست ؟؟؟؟؟؟در دست چه کسانی هست که نمی گذارد سر سفره این ملت بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
۵۷درصد حقوق اضافه میشه خر کیف میشید نتیجه اش اینه. باید اضافه بشه تا این پرداخت بشه وگرنه تولید کننده از کجا بیاره که هزینه‌های تحمیل شده به تولید پرداخت کنه. وقتی ملت نمیخواد واقعیت ببینه طبیعیه بهش دروغ گفته بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
گفتن یارانه رو هدفمند کردیم که کشورهای همسایه از طریق قاچاق کالا نتونن از یارانه استفاده کنند کارمند حقوق بگیر دولتی هم جز همون بیگانه ها بوده که یارانه اش رو قطع کردید !؟
Iran (Islamic Republic of)
کاردان
۱۰:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آقای رئیسی لطفا انقدر حقوق کارمندان دولت را افزایش ندهید باور بفرمایید بخش خصوصی حقوق ما کارمندان را افزایش نمیدهد چون توان و قدرت این کار را ندارند؛ اگر بخواهند افزایش حقوق دهند باید تعدیل نیرو کنند یا واحد تولیدی را بدلیل نداشتن صرفۀ اقتصادی کلاً تعطیل کنند؛ از آن‌طرف به افرادی که شغل آزاد دارند و یا بیکار هستند فشار مضاعف وارد میشود؛ چون تورمِ افزایش حقوق کارمندان دولت، روی سر ما آوار میشود. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خودتان را مسخره کردین. ۴ قلم گرون شد؟؟؟ از اولم معلوم بود به ۴ قلم نیس. بدبختمون کردین. هر چی در میاریم داریم میدیم سر خوراک و کرایه خونه. تازه اگر همونم برسونیم هنر کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آره جون عمه تون هرچی جنس توبا آره کرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
یارانه مسدودی را آزاد کنید لعنتی ها ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
یه عده ای شعار میدن و مرتب سفر اروپا میرن و سوغاتی رنگارنگ میگیرند برای خانواده هاشون و هزینه ماموریت می گیرند و شیک و پیک جلو دوربین ظاهر میشوند و ... ما باید تاوان اینها رو بپردازیم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خیلی خیلی اجناس گرون شده فروشنده هاهم به مردم رحم نمیکنن جنسی که روش قیمت مصرف کننده زده ۹ تومن مغازه دار داره میده ۱۰ تومن گاهی وقتا باید مردم به همدیگه رحم کنن ولی متاسفانه به جای هوای همدیگرو داشته باشن جیب کارگر و که خالیه خالیتر میکنن و درآخر سرماه نشده باید قرض کنیم تا پول نون شبمون دربیاد کاش کاخ نشینان در منو امثال منو میفهمیدن yjc خواهشن نظرات بنده رو به اشتراک بزارید همیشه نظر میدم ولی نظرات منو نمیزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کارمند حقوق بگیر دولتی هستم و تنها راه امرار معاش زندگی ام حقوق است و همسرم هم خانه دار و دهک دهم قرار گرفته ام و هر ماه باید التماس کنم و شکایت که یارانه ام را واریز کنید خاک بر سر تیم اقتصادی رییسی ان شاالله که بدردی گرفتار شوند که علاج نداشته باشد بعد از ۲۳ سال کار با مدرک فوق لیسانس در خرج زندگی ام مانده ام
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۹:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
حاجی پس ما چی بگیم که کارمند یه شرکت خصوصی هستیم با 18 سال سابقۀ کار و اضافه کاری و کار اجباریِ پنجشنبه ها داریم حقوق ماهیانه 4 میلیون و 600 میگیریم؟؟ اعتراضم میکنیم میگن نداریم بیشتر بدیم نمیخواین خوش گلدیز بیکار زیاده بیاد جای شما!! خب ما هم مثل شما زن و بچه و قسط و بدهی داریم صورتمون رو با سیلی سرخ نگه داشتیم، باز شما کارمندای دولت ماهی 10 میلیون حقوق از دولت میگیرید ما چی بگیم؟ هیچ پاداش آخر سال و بُن و کوفت هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
نامردهای ظالم وبیسواد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جالبه آخر گزارشم بنفع دولت تمومش میکنید یعنی اینها متخصص اند اما مجبورند تو بارون یا به اصطلاح تو وضع وخیم جراحی کنند . اگر متخصص اند فکری به حال سیستم بانکی کشور و ربا میکردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اسمش روشه جراحی،توجراحی یاطرف خوب میشه یامی میره ،الانم که ملت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
نخیر همه چیز گرون شده چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ؟ دیگه نیاز به پرسیدن داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بهتره تیتر بزنید ۴۲۰۰ قلم کالا گزون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۰:۱۷ تازه همه چیز رو وتمام گرانی ها و تورم رو قانونی میدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اونایی ک منفی دادن لابد ایی دوسه ماهه خرید نکردن جونشون باد هواس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
یارانه من بازنشسته را قطع کردن و هنوز هم هیچکس پاسخگو نیست . خانواده من 3 نفره هستیم ومن و زنم و پسر مجرد ولیسانسه بیکارم یعنی 1200000هزار تومان یارانه مرا قطع کردند و از اون طرف چون بازنشسته کشوری هستم فقط 850هزار تومان معادل 10 درصد به حقوقم اضافه شده . این عدالت است ؟؟ شرافتا بارها حتی اسم کامل و محل سکونتم را در همین سایت باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت نظرات نوشتم و حتی گفتم که جانباز و آزاده هستم البته این را بخاطر دلسوزی کسی ننوشتم فقط خواستم بگم که به عده ای از ما جانبازان هم یارانه نمیدن که متاسفانه دیدم بعضی از هموطنانم به گفته های من شک داشتن و حتی کامنتهایی گذاشتن که انگار دروغ گفته ام . ولی حرف آخرم به همه مسولین اینه یارانه حق من ایرانی است و باید به من و خانوداه ام یارانه بدهید . والله مستقیم شکایت شخصی خواهم کرد از شخص رییس جمهور و مسولین هدفمندی یارانه ها. نمیرم دیوان عدالت شکایت کنم بلکه در همین شهر خودم در دادگستر شکایت شخصی خواهم کرد بدلیل تضییع حق قانونیم. و کسانی که حقوق بلد هستن میدونن که از نظر قانونی میتونم شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
بله اینها هم رسیدگی کردن خخخخخ جانباز عزیز اگر زمان طاغوت بود شاید شکایت شمارسیدگی میشد الان بایدد15سال دوندگی کنی بعد 15سال محکومت میکنن بونم بخاطر جانباز بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
شکایت نکن چون پیگیر نخواهند بود اینها به صورت سیستمی پشت هم هستن و منافع خودشونو به عدالت ترجیح میدن ما بارها از بانک شکایت کردیم که داره بیشتر از سقف وام ازمون سود میگیره ولی جناب قاضی بر علیه ما رای صادر کرد یک وام شصت هفتاد تومنی شد بلای جونمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
شماها بزرگترین خیانت را به سلامت ایرانی ها کردید چون کالاهایی که مستقیماً در سلامت مردم تاثیر گذارند مثل دوغ 1/5لیتری 30 هزار تومن ولی نوشابه که موجب هزاران مرض می شود 15 هزار تومن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چون که نوشابه تولبد اسراییل هست جناب
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
هیچ چیزی وجود نداره که ماهانه قیمتش افزایش پیدا نکنه. البته یه مورد افزایش پیدا نمیکنه اونم حقوق ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
البته ماهانه نه، بلکه ساعتی و نهایتا روزانه، واقعا مردم خوبی داریم خدا رو همچی ناامید کردن از اینکه به هم رحم کنن که خدا دیگه کلا ایران رو به خود ملت و دولتش واگذار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
دولت با این کار و حذف ارز ترجیحی بار مسوولیت خودش و برداشت و اون رو بر روی دوش مردم بیچاره قرار داد بدون اینکه مزد اون رو بپردازه. خدا از سرش نگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
چهار نه چهار هزار قلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
این آقا فکر می کنه اینجا قوه قضائیه هست که با یک دستور مشکل را حل کنه با قیمت ها دستوری بورس را بهم ریخته الآن بسیاری از سهم ها در عرض یک سال ۵۰ درصد ضرر داده اند با وجود این که شاخص کل اندکی افزایش داشته

شما برید بازدهی یکساله سهام ها را ببینید متوجه میشید که شاخص ساختگی است فقط برخی از نمادها را می برند بالا که تاثیر زیادی در بالا بردن شاخص داره سهمی داریم که یک سال هم صف فروش بشه تاثیری در شاخص نداره چون اندازه اش کوچکه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی انصاری
۱۰:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
از مطلبی که درج نمودید تشکر میکنیم و گروهی از مردم ایران که دلسوز و خادم کشور خویش و علاقه مند به سعادتمندی آن هستند، این مطالب را میفهمند و درک میکنند، هرچند که بسیاری از رسانه ها و سخن پراکنیها بر خلاف آن است و در صدد هستند که دولت را تخریب نمایند و یا ناکارآمد و دروغ پرداز معرفی کنند...
هنوز هم صمیمانه آرزومند آنیم که دولت آقای رئیسی بتوانند با توانمندی و روشن اندیشی، ریشه های فساد و خیانت به وطن را پیدا کنند و بخشکانند و موفق شوند پس از دهه ها انحراف از عدالت، کشور را بسوی تعادل و اخلاق و جوشش فرهنگی آکنده از مهر و نیکی و بزرگواری در میان جامعه رهنمون بگردند... امیدواریم بتوانند جبران کج رویها را بنمایند و نامی نیک و شایسته از خویش در دل مردمان به یادگار بگذارند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
واقعا متاسفم هنوز تو ایشان را کارمد وراستگو میدانی خخخخ ریشه فساد دربین خودشان هت نو چرا اینقدر ساده لو هستی فکرمیکنی اینها برای نحات دین وملت قیام کردن خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جناب مهدی انصاری ماهانه حقوق 50ملیونی از دولت میگیرد و باید برای رئیسی تبلیغ نماید.و به خیال مهدی انصاری با گرفتن دزد اقتصاد خوب میشود نه جانم سخت در اشتباه هستی مشکل گرانی و تورم جای دیگر است به خیال شما این پولهای 4200 تومانی را که می دزد د همه همین دولتمردان دزدیده اند اما چطور چون پولها را به نور دیده های خود پرداخت نمودند و انها نوش جان کردن شما خیال میکنید به مردم مستضعف داده اند نه خودشان بالا کشیدند اما به وسیله دلال
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
با ایشاا....ماشاا....کار درست نمیشود وگاو نر میخواهدو مرد کهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تو این یکسال اندازه چهار سال تورم داشتیم پس دلیل خوبی داریم که هر روز به این دولت امیدوارتر بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اینجا آزمایشگاه ایران است و اغلب مردم متن جامعه ... آزمایشگاهی
۱۲
آخرین اخبار