مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای دولتی در استان خبر داد.

رحیم یونسی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اشتغال آماده به‌کار بودن و توانمندسازی افراد برای حضور در عرصه کار و فعالیت است، گفت: ۱۹ مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای دولتی و ۵ مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار در استان اردبیل به‌صورت رایگان به علاقه‌مندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و... ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: در کنار این مراکز، ۲۰۰ مرکز آموزش خصوصی و آموزشگاه‌ آزاد نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند که تنوع رشته‌ها در این مراکز بسیار زیاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به‌صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

به گفته او، یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها و نهاد‌های فعال در کشور برای محو معضل بیکاری و آثار سوء آن، سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود کشور در جهت تربیت نیروی کار ماهر استفاده کند.

یونسی به مدرک‌گرایی جوانان و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود برخورداری از دانش و معلومات بالا، به‌دلیل عدم برخورداری از مهارت، بیش‌ترین قشر بیکار جامعه را تشکیل می‌دهند که لازم است این قشر با مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای آشنا شده و بر حسب توانمندی و تحصیلات، آموزش‌های مهارتی را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: با اجرای طرح‌های جدید از جمله طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح کهاد مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان با هدف کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و... در تلاش هستیم فرهنگ مدرک‌گرایی را به فرهنگ مهارت‌افزایی تغییر دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.