به منظور جلوگیری از بروز خسارات جبران‌ناپذیر، رعایت توصیه‌های ایمنی در زمان برگزاری مراسم عزاداری ضروری است.

مرادی معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با هشدار به هیات­های عزاداری نسبت به بروز حوادث برق ­گرفتگی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.۰

شهروندان به منظور جلوگیری از برق‌گرفتگی و بروز خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی، توصیه‌های ایمنی را در زمان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم رعایت کنند.

هیات‌ها و دسته جات عزاداری امام حسین (ع) که نسبت به تدارک محل‌های عزاداری و برپایی خیمه و داربست اقدام می‌کنند، به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه برای عزاداران و شهروندان، نسبت به رعایت موارد ایمنی توجه داشته باشند.

هیات‌های مذهبی هنگام برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری مراقب شبکه‌ها و تاسیسات برق باشند و برای تامین برق خیمه‌های عزاداری و مساجد از متخصصان برق استفاده کنند.

عزاداران از نصب علم و پرچم‌های عزاداری بر روی شبکه ها، پایه‌ها و تاسیسات برق جدا خودداری کنند و به هنگام حمل نصب علم یا پرچم‌های مخصوص عزاداری مراقب شبکه‌های عرضی معابر باشند.

به منظور جلوگیری از آتش سوزی در خیمه‌ها و چادر‌های عزا، از کابل‌های فرسوده استفاده نشود و حتما از مقطع کابل مناسب استفاده شود، از لامپ‌های پُرحرارت و پُرمصرف به هیچ عنوان استفاده نشود و کابل‌هایی را که می‌خواهند در داخل خیمه‌ها و چادر‌ها ارتباط دهند از لابلای سازه‌های فلزی عبور ندهند.

با توجه به اینکه برخی از خیمه‌ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیر‌های برق شهری استفاده می‌کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی (فیوز مناسب) و بصورت روکار انجام می‌شود، توصیه می‌شود سیستم برق رسانی را حتما به فیوز مناسب مجهز کرده و برای ارتباط کابل‌ها آن‌ها را دست پیچ نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.