سرپرست بانک کشاورزی کشور گفت: ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای برای رونق تولیدات کشاورزی به ۸۱ هزار نفر از کشاورزان پرداخت شده است.

 مهدی رضایی در سفر به نهاوندگفت:این تسهیلات یارانه‌ای با سود‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۵درصد پرداخت شده است.

او گفت: همچنین ۳۰هزار فقره «دامدارکارت» با مبالغ مختلف ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰میلیون تومانی صادر و پس از طی مراحل قانونی برای حمایت از دامداران در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

سرپرست بانک کشاورزی کشور گفت:در ۴ ماهه ابتدای امسال ۲۹۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۷ هزار میلیارد تومان به متقاضیان بخش‌های مختلف کشاورزی دامداری و باغداری پرداخت شد که سال گذشته این مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان بود و ما امسال این مبلغ را دو برابر کردیم.

رضایی گفت: تا این لحظه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران توسط این بانک پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد داشته است البته ۱۵۰هزار میلیارد ریال دیگر به عهده ۸ بانک دیگر است.

او گفت: توسط وزارت جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه درسال ۱۴۰۱ بابت تسویه مطالبات گندمکاران ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به بانک کشاورزی تکلیف شده بود که خوشبختانه این بانک به طور کامل به تکالیف خود عمل کرده و این مبلغ  بابت تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شد.
سرپرست بانک کشاورزی کشور با بیان اینکه این بانک پارسال نیز حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت کرده است گفت: با پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری، میزان پرداختی‌های این بانک بابت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد داشته است.

 رضایی با اشاره به اهمیت راهبردی گندم به لحاظ  نقش محوری که در تامین امنیت غذایی مردم داردگفت: مجموعه کارکنان بانک کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی وکمک به تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در سطح کشور تلاش می‌کنند.

سرپرست بانک کشاورزی کشور گفت: از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی مبلغ ۲هزار میلیارد تومان برای استمحال وام‌های کشاورزان و دامداران در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت که در قالب تبصره بند خ به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

او گفت: صندوق پرداخت خسارت بانک کشاورزی به تمامی بهره بردارانی که محصولات و تولیدات خود را بیمه کشاورزی کرده باشند ۵ تا ۶ برابر خسارت پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.