مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان گفت:آموزش رشته های صنایع دستی و مشاغل قدیمی و سنتی، یکی از مهم ترین برنامه های فنی و حرفه ای می باشد.

انصاری گفت: در زمینه همکاری و تحقق شعار سال اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری و کانون خلاقیت و شکوفایی منعقد شد که فرصت خوبی برای کارآموزان می باشد.

او افزود: در چهار ماهه اول سال، یک میلیون و ۲۰۰ ساعت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: ۱۴ مرکز آموزشی، ۱۳ مرکز شهرستان‌های مختلف، ۳۵ مرکز جوار بین کارگاهی، تعداد کارگاه‌ها در مراکز ثابت ۱۱۴ وجود دارد.

انصاری با بیان اینکه امسال حداقل در ۲۰۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود گفت: باتوجه به اینکه  امروزه تقاضا به سمت تعمیرات، الکترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک می‌رود، افزود: نباید از مشاغل سنتی به خصوص ملیله و مس غافل شویم.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و نیاز های مالی که داریم سعی کردیم کارگاه‌ها را تجهیز کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان گفت: ایجاد کارگاه تخصصی که با توجه به نوسان قیمت در حال تکمیل هستیم و سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انصاری  با اشاره به اینکه آموزش‌ها نباید مدرک‌گرا باشد و تبدیل به دانشگاه شود، افزود: اکنون دانشگاه‌ها رشته‌های مختلف چندین سال است که تولید می‌کند اما فنی و حرفه‌ای عرضه‌محور و تقاضامحور است.

او گفت: طبق رهگیری مشاغل دانش‌آموختگان، حداقل اشتغال آن‌ها در بازار کار ۴۰ درصد مستقیم وارد بازار کار می‌شوند و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در صف انتظار آموزش تعمیرات تبلت و موبایل هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در زنده نگه داشتن مشاغل استان «ملیله و مس» تلاش کنند، ادامه داد: تنها نام‌گذاری شهر به نام شهر جهانی ملیله کافی نیست.

انصاری افزود: آموزش رشته‌ها صنایع دستی و مشاغل قدیمی و سنتی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مطرح است.

او با بیان اینکه  مسابقات چاقوسازی در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد گفت: اکنون ۶ هزار و۵۰۰ شغل شناسایی و استانداردسازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.