تاج:

مربی ای را می آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده

رئیس سابق فدراسیون فوتبال: سرمربی ای را روی کار می آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده است.

مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال که نامزد ریاست دوباره این فدراسیون شده امروز درباره پرونده ویلموتس که او را مقصر اصلی غرامت سنگین ایران در این پرونده می‌دانند گفت: بیشتر از کاندیداتوری دوست دارم درباره پرونده ویلموتس صحبت کنم، چون حق مردم است در این خصوص بدانند، اما سکوت ۳ ساله‌ای داشتیم. سکوت من در این خصوص این بود تا روز چهارشنبه وقتی رای آمد باید سکوت می‌کردم، چون هر چه می‌گفتیم مورد بهره‌برداری وکلای او قرار می‌گرفت.   یک نفر ۳۷۳ بار درباره ویلموتس صحبت کرده و اینکه ترکمنچای بوده و مسائل دیگر. منافع ملی ایجاب می‌کرد سکوت کنیم حالا امروز در اولین فرصت است صحبت کنم.

با لوپتگی به توافق رسیدیم اما ...

او گفت: برنامه ۹۰ یک نظرسنجی گذاشت که مربی داخلی یا خارجی و ۹۳ درصد مردم گفتند مربی تراز اول خارجی. زمانی که ما به دنبال مربی خارجی رفتیم یکی از گزینه هایمان لوپتگی بود؛ با لوپتگی سه جلسه عالی ۲-۳ ساعته داشتیم و سفیر محترم هم تشریف داشتند. ما دفعه سوم برای عقد قرارداد رفتیم، اما یکباره نظر ایشان برگشت، ولی مسئله بیماری پدرشان را مطرح کردند و گفتند پدرم سرطان دارد و من نمی‌توانم به ایران بیایم و در یکی دو ماه به خبر دادند.

رنار گفت بعد از جام ملت ها می آید

وقتی قرارداد با لوپتگی منتفی شد به سراع رنار رفتیم؛ ترابیان با اوصحبت کرد. رنار حاضر شده بود با ما قرارداد بندد، ولی گفته بود شهریور ماه یعنی بعد از بازی‌های جام ملت‌های آفریقا به ایران می‌آید. ما دو بازی در خرداد داشتیم و بدون سرمربی به مسابقات مقدماتی رفتن عملی نیست و شوخی است. به این نتیجه رسیدیم که از رنار بگذریم.  سفیر ما با سرمربی اسلواکی صحبت کرد و گفته بود نمی‌تواند بیاید. در نهایت به سراغ ویلموتس رفتیم.

ویلموتس مربی تیم اول رنکینگ دنیا بود

او در تمجید از ویلموتس گفت: ویلموتس آن زمان مربی نهم دنیا بود و دوره‌ای سرمربی بلژیک بود. ویلموتس به هر جهت مربی تیم اول رنکینگ فیفا بود و موفقیت‌هایی داشته و عدم موفقیت‌هایی هم داشته است. ویلموتس در مجموع ۱/۲ میلیون یورو در ۲۰۱۶ از بلژیک گرفته است. ما ۲۰۱۹ با ایشان ۲/۲ میلیون یورو بستیم که تیم هم نداشت، اما او ۲۰۱۹ در کشور خودش ۱/۲ میلیون یورو قرارداد داشت.

تشدید تحریم های آمریکا باعث شد نتوانیم پول ویلموتس را دهیم

وی با بیان طولانی شدن پرداخت قرارداد ویلموتس، تصریح کرد: جان کلینر مسئول اصلی حقوقی فیفاست که آن زمان مسئول پرونده ویلموتس بود. من خودم بار‌ها به فیفا و‌ ای اف سی نامه زده بودم، اما آن‌ها گفته بودند به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانند به ما پول بدهند. همه مسئولان کشور هم در جریان تعویق پرداخت به ویلموتس به خاطر تحریم‌ها بودند. ۱۱ نامه به فیفا و ۹ نامه به‌ای اف سی زدیم که پول ویلموتس را بدهید. فیفا گفت به خاطر تشدیدات آمریکا نمی‌توانند یک ریال پرداخت کنند.

۲ میلیون یورو از شستا گرفتیم

تاج همچنین در پاسخ به انتقادات چند ساله از خودش توضیح داد: سوالاتی در این چندین سال مطرح شده که می‌خواهم جواب بدهم. اعلام کردند که شما پول نداشتید؛ چرا با مربی خارجی قرارداد بستید در حالی که پشتوانه مالی نداشتید و تحریم هم بود. من به نامه‌ای اشاره می‌کنم که سلطانی‌فر وزیر به شریعتمدار زده‌اند. در نامه نوشته‌اند همانگونه که در جلسات به استحضار رسید و با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، علی‌رغم اینکه بیش از ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلبکار می‌باشد شما ۲ میلیون یورو به این‌ها قرض بدهید. این صحبت بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی و شورای تحریم بوده است. زیر نامه نوشته شده جناب آقای تاج برای گرفتن دو میلیون به شستا مراجعه کنید.

 عده‌ای گفتند پول کارگر‌ها و فقرا را گرفته‌اند در حالی که ما نمی‌دانستیم شستا کجاست و من ساختمانش را هم بلد نبودم. به آنجا رفتم و دو میلیون یورو گرفتم. سلطانی‌فر بیش از ۱۰ نامه نوشته که این یکی است. سلطانی‌فر به  جهانگیری پیشنهاد داده‌اند که دو میلیون به این‌ها قرض بدهید و این هم درخواست ما بوده است. درخواست ما این بوده که ما تا الان می‌توانستیم پولمان را از فیفا بگیریم و ۱۰ میلیون دلار هم طلبکاریم. این نامه برای ۵ شهریور ۹۸ است. ما به همه جا نامه زدیم و ارز می‌خواستیم؛ بانک مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و جهانگیری به همتی دستور داد که تا سقف پنج میلیون دلار در بحث ورزش فدراسیون اقدام کنید تا بعدا از طریق فیفا پرداخت شود. در نهایت همه این‌ها به شورای امنیت رفته و تصویب شده که شستا بدهد.

اگر لوپتگی را هم می آوردیم می شد پرونده فساد لوپتگی

اگر لوپتگی را هم می‌آوردیم می‌شدیم پرونده فساد لوپتگی یا هیرو. من قرارداد را منتشر می‌کنم و اگر حقوقی‌ها یک ایراد گرفتند قبول می‌کنم. از همین امروز پیشنهاد می‌کنم اگر کسی به فساد پی برد جای آن صدا و سیما نیست، دادسراست، چون صدا و سیما و رسانه‌ها نمی‌توانند کسی را محکوم کنند. در کمیته اخلاق فیفا به ما براعت داده و ایران هم همین طور. کسانی که به خاطر پرونده ویلموتس ناراحت هستند به دادسرا شکایت کنند، چون همه ما ۸ عضو هیات رئیسه آن را امضا کرده و پای آن ایستاده‌ایم. این را برای کسانی می‌گویم که می‌گویند نمی‌توانند از خون شهدا و فساد بگذرند!

بدون دولت نمی توان فوتبال را اداره کرد

تاج درباره حضور در انتخابات و برنامه‌هایش، خاطرنشان کرد: من شنیدم نامه‌ای آمده و باید با مجلس تعامل داشته باشیم، بدون تعامل با دولت هم نمی‌شود فوتبال را اداره کرد. باید مشکل را حل کنیم تا اساسنامه تصویب شود. بحث استقلال و پرسپولیس هم مطرح است و آن‌ها از لیگ قهرمانان حذف شدند.‌ای اف اسی به ما اعتماد کرده،   اما ما این اعتماد را از بین بردیم.

مربی ای را می آورم که ما را  ۲ بار به جام جهانی برده

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر به عقب برگردید دوباره ویلموتس را انتخاب می‌کنید، اظهارداشت: خیر ابدا! من کسانی را می‌آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده‌اند. من تایید می‌کنم که ویلموتس گزینه خوبی نبود.

تاج درباره اینکه آیا منظورش کارلوس کی‌روش است، گفت: منظورم مدل کی‌روش است، ولی بله می‌تواند خود کی‌روش هم باشد.

تاج درباره اینکه آیا اگر بیایید اسکوچیچ را نگه می‌دارید، یادآور شد: اسکوچیچ مربی خوبی است و من تا به حال او را ندیدم. تیم ملی شرایط بسیار سختی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
به نظر من همش هم تقصیر تاج نیست. کشور ما تحریم هست. ارزش پول ملی پایین هست. وگرنه در کشورهای عربی مثل نقل و نبات مربی عوض میکنن. ویلموتس هم مربی کوچکی نبود. شرایط ایران دشوار شد. وگرنه ویلموتس هم مربی بلژیک بوده و هم بازیکن بزرگی بوده. در دنیای مربی گری بعضی وقت ها کار گره میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
می خوام صد سال سیاه تیم ملی نره جام جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
واسه همه ی بی کفایتی هاش جواب داره و توجیح میکنه مردک! خیلی رو میخواد دوباره اومدنش البته واسه رفتن همراه تیم ملی به جام جهانی و وردن بیت المال خیلی کارای دیگه هم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد اصلانی
۱۰:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
برو گمشو مردک عوضی
Iran (Islamic Republic of)
محمد هادی
۰۵:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
تا کی همچنین آدمایی باید بیان .این آقا رو باید محاکمه کرد ن پست و مقام بهش بدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتتون کنه
با این پول چه کارایی که نمیشد کرد
خیلی از مردم به نون شبشون محتاجن....
مفسدان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
امثال این آقا جای محاکمه و جواب پس دادن باز دارن رجز می خونند، مملکت بی صاحب یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
خدایی آدم نمیدونه چی بگه از این همه پررویی؟!!!!! فساد از این عیان تر؟!!!! ورزش این مملکت صاحاب نداره که اینقدر فساد تو فوتبالش از حد گذشته؟!!! تعارض منافع و نون های قرضی نمیذاره یکبار برای همیشه به این وضعیت اسفناک پایان بده!!!!!!!!
آخرین اخبار