فرماندار چهاربرج:

تمام مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی در چهاربرج در حال اجرا است

فرماندار چهاربرج گفت: تمام طرح‌های تصویب شده در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به این شهرستان تازه تاسیس در حال اجراست و ۸۰ درصد آنها تا آخر امسال به اتمام می‌رسد.

قادر حبیبی با اشاره به اینکه یک سال از ارتقای چهاربرج به شهرستان می‌گذرد، اظهار کرد: این در حالی است که تحولات اساسی در این شهرستان از بهمن ماه سال گذشته با سفر استاندار آذربایجان غربی کلید خورده است.

وی اضافه کرد: ۵۲ طرح برای توسعه و پیشرفت چهاربرج در این سفر تصویب شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و در هیچ شهرستانی این تعداد مصوبه وجود ندارد ولی با توجه به اینکه این مصوبات در آخر سال مالی ۱۴۰۰ به تصویب رسیده در کمیته برنامه‌ریزی سال‌جاری برای آنها اعتبار پیش‌بینی شده است.

فرماندار چهاربرج با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌ها در حوزه ورزش بود، افزود: برای ساخت چهار باب سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی در چهاربرج و روستاها زمین واگذار شده و عملیات اجرایی آنها شروع شده‌است.

 

حبیبی ادامه داد: همچنین در خصوص ساخت بیمارستان، زمین مورد نیاز شناسایی شده و با پیگیری‌های نماینده از منابع ملی برای آن اعتبار اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه همچنین ساخت خانه بهداشت یکی از مصوبات سفر استاندار به چهاربرج بود، اظهار کرد: زمین آن هم شناسایی شده و عملیات اجرایی آن بزودی شروع می‌شود و براساس مصوبات این سفر لایروبی زهکش‌ها و کانال‌های آب ۱۰۰ درصد انجام گرفته است.

وی گفت: برای تامین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان برنامه زمان‌بندی پایان شهریور ماه امسال است که در این زمینه هم از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی مشکل تامین آب آشامیدنی که مربوط به سال‌های گذشته است، براساس قول مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، امسال برطرف می‌شود. 

وی با بیان اینکه مطالعات شبکه‌گذاری فاضلاب شهر چهاربرج به اتمام رسیده است، افزود: همچنین مطالعات ایجاد شبکه فاضلاب در روستاهای قپچاق و شعبانلو در حال انجام است.

حبیبی اضافه کرد: برق‌رسانی به ناحیه صنعتی چهاربرج در حال اجراست و جدول‌کشی آن پیمان‌سپاری شده و پس از اجرای آن، آسفالت خواهد شد و ۲۰ هکتار از ناحیه صنعتی به کارخانه فولاد و ۱۰ هکتار هم به سرمایه‌گذاران دیگر واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: کارخانه فولاد موافقت های زیست محیطی را اخذ کرده و با توجه به اینکه در خصوص خوراک با مشکل مواجه بود، آن هم حل شده و تا هشت ماه دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبات در حوزه بنیاد مسکن هم گفت: همه مصوبات مربوط به طرح هادی در روستاها در حال اجراست و همچنین بهسازی محور روستایی سالارآباد- قپچاق به طول سه کیلومتر یکی از مصوبات سفر استاندار به چهاربرج است که هم‌اکنون در حال اجرا بوده و مرحله زیرسازی آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد ریال برای شهرداری چهاربرج به عنوان مصوبه سفر استاندار محقق شده‌است، گفت: زیرساخت‌های برق ناحیه صنعتی چهاربرج در حال اجراست که از ۱۳۰ میلیارد ریال مصوب تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است و مابقی هم به مرور محقق می‌شود.

فرماندار چهاربرج اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، مصوبات سفر استاندار و همچنین سفر وزیر جهاد کشاورزی به این شهرستان، آغاز شده است.

وی یادآور شد: در حالت کلی همه مصوبات با پیشرفت ۴۰ درصدی آغاز شده و با وجود محدودیت زمانی، ۸۰ درصد آنها تا آخر امسال‌ به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه زمان پایان برخی مصوبات آخر سال ۱۴۰۲ است، گفت: پروژه‌هایی از قبیل احداث هنرستان به خاطر اینکه زمان‌بر هستند، اتمام آنها پایان سال آینده تعیین شده است.

وی افزود: همچنین ورودی‌های شهر چهاربرج از هر طرف به صورت کامل بهسازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.