دستیار استاندار فارس در امور معلولان گفت: مهمترین هدف ما تعامل با مدیران استان برای شتاب بخشی به روند اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و اجرای دقیق‌تر و جامع‌تر این قانون است.

سعید فانی که با حکم استاندار فارس به مسئولیت دستیاری در امور معلولان منصوب شده است گفت: مهمترین رویکرد ما در رابطه با معلولان بحث اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است. قانونی که مصوب مجلس شورای اسلامی است.

او گفت: درصدد هستیم از طریق تعامل با مدیران استان بتوانیم مفاد این قانون را اجرا کنیم. هرچند به اعتقاد ما این قانون دچار کم و کاستی‌هایی است.

فانی  گفت: در حال حاضر مهمترین وظیفه ما در این زمینه اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و تعامل با مدیران در رابطه با اجرای بند بندِ این قانون است.

دستیار استاندار فارس در امور معلولان گفت: در واقع در نظر داریم مشاوره لازم را ارائه کنیم تا در نهایت، مدیران استان فارس موظف به اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر این قانون شوند.

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان استان فارس با اشاره به اینکه معلولان  شناسایی  شده از سوی اداره کل بهزیستی فارس جمعیتی حدود ۱۴۰ هزار نفری دارند، گفت: بدون شک معلولان استان فارس با مشکلات متعددی رو به رو هستند و لازم بود این مشکلات در بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان به صورت خاص پیگیری شود.

او گفت: انتظار می رود بتوانیم موارد مرتبط با معلولان را از طریق افراد فعال در سایر تشکل‌ها جمع‌آوری کنیم و مشکلات هر گروه از معلولان  از نابینایان،ناشنوایان، افراد جسمی حرکتی، معلولان ضایعات نخاعی، بیماران ام اس، افراد کم‌توان ذهنی و معلولانی که دچار نارسایی‌های روانی هستند به صورت جداگانه جمع‌بندی کنیم.

دستیار استاندار فارس در امور معلولان گفت: استاندار فارس و مدیرکل بهزیستی استان در جلسه آغاز به کار من به عنوان دستیار استاندار در امور معلولان تأکید داشتند با توجه به اینکه این موارد مرتبط به قشر محروم و ضعیف جامعه است باید به صورت خاص دنبال شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام چرا بیست درصد پایه حقوق که قانون است به معلولان که واقعا خیلی هاشون نیازمندهستند داده نمی شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
با سلام واحترام خواهش میکنم حق پرستاري معلولین شديد رو طبق قانون درسال جاری افزایش دو برابری دهید و باتورم جور بشه ممنون میشم سپاس فراوان
آخرین اخبار