مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نوزادی که زمان تولدش فرا رسیده بود اجازه رفتن مادر به بیمارستان را نداد.

سینا باغچه‌ای گفت: در پی تماس همسر مادر باردار با اورژانس ۱۱۵ مهاباد به پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی دریاس، خبری مبنی بر وجود مادر باردار پرخطر در روستای دریاس داده شد و بلافاصله گروه فوریت‌های پزشکی، خود را به محل رساند و جان مادر باردار پرخطر را از مرگ نجات دادند.

وی گفت: بلافاصله پس از انتقال مادر باردار پرخطر به آمبولانس، اقدامات حمایت روحی و اندازه گیری علائم حیاتی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی انجام گرفت.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بعد از رهاسازی ناف نوزاد از دور گردن وی، اقدامات و هماهنگی لازم برای انتقال مادر باردار صورت گرفت و مادر باردار پرخطر و نوزاد وی را به بخش زایمان بیمارستان انتقال دادند.

باغچه‌ای افزود: این مادر باردار ۳۴ ساله در هفته سی و ششم بارداری به سر می‌برد و فرزند دوم خود را حامله بود و با شروع درد‌های زایمانی ممکن بود جان مادر و نوزاد به مخاطره بیافتد که با حضور به موقع پرسنل فوریت‌های پزشکی هر ۲ از خطر مرگ نجات یافته و حال کنونی مادر و نوزاد مساعد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.