طرح بازآفرینی و ساماندهی محوطه آرامگاه حیقوق نبی (ع) در شهرستان تویسرکان رونمایی شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین رونمایی از طرح بازآفرینی و ساماندهی محوطه آرامگاه حیقوق نبی (ع) گفت: این طرح می‌تواند در ارتقاء بخش میراث فرهنگی و گردشگری مجموعه موثر باشد.

سیدعزت‌الله ضرغامی گفت:در سفر استانی دولت ماموریت بنده در شهرستان تویسرکان در وهله اول در حوزه مدیریتی و در مرحله دوم بررسی مجموعه نیاز‌ها و مشکلات منطقه و طرح آن‌ها در جلسه شورای اداری است. طرح فوق تامین اعتبار و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

او با اشاره به اینکه حیقوق نبی (ع) افتخار ایران و مبشر پیامبر اسلام (ص) است گفت: این پیامبر الهی مورد اقبال همه ادیان است و آرامگاه ایشان باید طرح جامعی به لحاظ گردشگری و زیارتی داشته باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: طرحی که امروز افتتاح شد دارای کاربری‌های مختلفی است که پس از اجرا، فضای مجموعه را تغییر می‌دهد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولی در گردشگری زیارتی مجموعه باشیم.

عزت ا..ضرغامی گفت: تویسرکان یک باغ‌شهر است و توصیه می‌کنیم هویت و توانمندی های تاریخی و میراثی با توجه به این ظرفیت حفظ و طرح‌های جانبی برای این امر در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه اعتباراتی را برای ادامه کاوش شهر زیرزمینی دهبنه در نظر می‌گیریم، عنوان کرد: در صورت نیاز از بخش خصوصی نیز استفاده کرده و در برابر حفاری‌های غیرمجاز می‌ایستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار