رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از آغاز فرایند صدور مجوز راه اندازی موسسات جذب دانشجوی خارجی خبر داد.

آقای داداش پور امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی سهند گفت: تاکنون ۸۳ درخواست تشکیل موسسه جذب دانشجویان بین‌الملل در مناطق مختلف کشور واصل شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال برای حداقل ۱۰۰ موسسه مجوز صادر کنیم.

وی از توسعه دیپلماسی علمی به عنوان یکی از سیاست‌های اولویت دار وزارت علوم در راستای مرجعیت علمی کشورمان یاد کرد و افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آن‌ها شکل دهی موسسات جذب دانشجوی خارجی برای افزایش جذب دانشجو به ویژه از کشور‌های منطقه است.

وی ادامه داد: آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های صدور مجوز راه اندازی این موسسات در سازمان امور دانشجویان طراحی و با انتشار فراخوان آن در یک ماه گذشته استقبال خوبی از متقاضیان شد.

معاون وزیر علوم یکی از سیاست‌های دیگر در این زمینه را تنوع جذب دانشجو از کشور‌های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۹ کشور جهان در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که عمده آن‌ها از کشور‌های عراق و افغانستان هستند و سوریه، پاکستان، لبنان و ترکیه در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم میزان نفوذ و جذب دانشجو از همه کشور‌ها را افزایش دهیم هم به پایداری جذب کمک کرده و هم اقتصاد آموزش عالی را به این طریق توانسته ایم متحول کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.