مجهزترین کارخانه تولید نهاده‌های دامی غرب کشور در نهاوند با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

 

 

 

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح مجهزترین واحد تولید دام در نهاوند اظهار داشت: این واحد با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن انواع نهاده در یک شیفت کاری در سال و با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

اوگفت: سرمایه گذاری این طرح ۲ هزار میلیارد ریال و عملیات احداث آن سال ۹۷ شروع شده است.

سادادتی نژاد گفت: از کارخانه‌های تولید خوراک دام حمایت کامل می‌کنیم این کارخانه نهاوند هم می‌تواند در ۳ شیفت کاری در سال ۴۵۰هزار تن تولید خوراک داشته باشد.

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: از این پس کشاورزی ما مانند سایر کشور‌های دنیا به صورت قراردادی پیش می‌رود یعنی ما محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کنیم.

او گفت: نمونه خرید تضمینی مانند خرید گندم بود که امسال تولید ما به حدود ۷ میلیون تن می‌رسد و به خاطر افزایش قیمت بود که مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت

سادادتی گفت: تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است تمام تلاش ما این است که با هماهنگی بانک‌های عامل از هفته آینده به پرداخت مطالبات سرعت بیشتری داده شود.

او گفت: سیاست وزارت جهاد در خصوص خوراک دام حمایت از تولید آن است، زیرا با توسعه کارخانه‌های خوراک دام می‌توانیم واردات نهاده‌های دامی را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهیم.

سادتی نژاد با بیان اینکه در سال جاری ۹ میلیون تن ذرت وارد کشور شده که با افزایش تولید خوراک دام این میزان کاهش خواهد داشت گفت: خرید گندم نیاز بر مازاد کشاورزان ادامه دارد و پیش بینی ما این است که میزان خرید گندم از کشاورزان به هفت میلیون تن خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی از سیاست تشویقی دولت برای کشت گندم خبر داد و گفت: امسال ما قیمت تضمینی گندم را به ۱۱و پانصد تومان افزایش دادیم تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به کشت گندم کنند که در این زمینه قراردادی با کشاورزان امضا خواهیم کرد و به آن‌ها بذر خواهیم داد و محصولات آن‌ها را بیمه خواهیم کرد.

او گفت: به منظور رونق تولیدات دامی کار صادرات دام و طیور از هفته آینده به کشور عراق آغاز می‌شود ودر سفر هیات دولت ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان همدان در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژادگفت: همچنین یک‌هزار و ۸۰ میلیارد تومان در بخش آب و خاک اعتبار اختصاص داده شده که جهت رفع مشکلات کم آبی هزینه خواهد شد که بخشی از آن باید در نهاوند هزینه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.