معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: رویکرد سازمان امور دانشجویان به مقوله ورزش، به متن آوردن ورزش از حاشیه است و نگاه تفریحی و سرگرمی به این حوزه نداریم.

 هاشم داداش پورمعاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش کردیم ورزش را از حاشیه خارج کرده و به متن دانشگاه‌ها وارد سازیم و از فوق برنامه و یا نگاه تفریحی و فراغتی خارج شود.

داداش پور در ادامه ضمن تشکر از نگاه‌های حمایتی سازمان برنامه و بودجه، از برنامه‌های وزارت علوم، افزود: با توجه به اینکه ما نگاه بنیادی و تخصصی به مقوله ورزش داریم، نیاز است در تعریف بودجه ای نیز از تخصيص بودجه از نگاه صرفا فراغتی به رویکرد تخصصی تغییر یابد تا بتوانیم این موضوع را با اختصاص بودجه واقعی، از شعار به عملیاتی شدن ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به مرجعيت علمی و کسب رتبه اول ایران در منطقه از لحاظ علمی، اظهار کرد: اگر بخواهیم به مرجعیت علمی دست یابیم، حوزه ورزش هم از این نوع نگاه نباید مغفول بماند و در این حوزه هم اگر بخواهیم پیشتاز باشیم، باید دانشگاهها، بخصوص دانشگاههای صنعتی و دانشگاههایی که دارای دانشکده تربیت بدنی هستند، در تولید تجهیزات ورزشی در این عرصه پیشگام باشند و نه تنها بخود کفایی دست یابیم، بلکه صادر کننده آن در عرصه بین المللی باشیم.

ایشان توجه به سلامت روان دانشجویان را در دوران پساکرونا مهم خواند و بیان داشت: دو سال تعطیلی مرکز آموزش عالی و نیز واقعی شدن برخی اقلام با حذف ارز ترجیحی و ایجاد تورم، تا حدودی ممکن است روی سلامت روان دانشجویان و خانواده هایشان تاثیر بگذارد و تقویت برنامه های ورزشی و دفاتر مشاوره از ضروریات می باشد و سازمان تا جای ممکن به این دو موضوع توجه جدی خواهد داشت.

معاون وزیر علوم در ادامه به سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: سرانه سالن‌های ورزشی سرپوشیده در کشور 96 سانتی متر است و اگر سرانه فضاهای ورزشی روباز هم به آن اضافه کنیم، در مجموع می‌شود 2 متر و 10 سانتی متر و بدنبال رسیدن به استاندارهای مطلوب و تعریف شده خود هستیم.

وی گفت: دانشگاه صنعتی سهند تبریز با سرانه کشوری فاصله دارد و حمایت خواهیم کرد به سرانه کشوری نزدیک تر شود و در حال حاضر در مجموع با احتساب اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز، این دانشگاه جز دانشگاه‌های متوسط به بالا محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار