مدیرکل هواشناسی استان سمنان به دلیل وزش باد شدید، رعد و برق و بارش باران، کاهش دما و احتمال تگرگ، برای کشاورزان و دامداران هشدار نارنجی اعلام کرد.

مصطفوی گفت: هشدار سطح نارنجی کشاورزی مربوط به ظهر امروز تا پایان وقت جمعه است و دمای هوا بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی محصولات زراعی و باغی خود را برداشت و به فضاهای سرپوشیده منتقل کنند.

وی تاکید کرد که خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌های فصلی به دلیل خطرات صاعقه و سیلاب و خودداری از فعالیت کشاورزی در عرصه‌های باز به دلیل بارندگی و خطرات رعد و برق مورد توجه ویژه کشاورزان و دامداران باشد.

مصطفوی ادامه داد : سامانه‌ها و روش‌های مقابله با تگرگ در مناطق مستعد مانند نواحی شمالی استان سمنان برای جلوگیری از خسارت احتمالی به دام و اراضی کشاورزی و باغی آماده‌سازی شود.

وی تصریح کرد: مهار سیستم‌های آبیاری بارانی، پرهیز از آبیاری باغ ها و کنترل استحکام سطوح پوششی سازه‌ها، از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از شرایط جوی است.

مصطفوی بیان کرد: پاکسازی مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغ ها برای جلوگیری از سیلابی شدن اراضی کشاورزی مورد توجه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت که خودداری از عملیات محلول پاشی و سمپاشی با توجه به پیش بینی بارندگی و وزش باد شدید از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.