خبرنگار پرس تی وی گفت: هر روز بیشتر مسلمان شدن را درک می‌کنم و معتقد هستم خدا مسیر درست را به من نشان داد.

مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی و مستندساز آمریکایی در مراسم لشکر فرشتگان ویژه تجلیل از همسران و مادران شهدا که شامگاه چهارشنبه ۵ مرداد در حسینیه ثارالله گرگان برگزار شد، گفت: همیشه خدا را شکر می‌کنم که به این مرحله از خداشناسی رسیدم و درک درستی نسبت به اسلام پیدا کردم.

هاشمی با بیان اینکه با خواندن قرآن به اسلام روی آورده است، گفت: تحقیقاتم درباره اسلام تقریباً دو و نیم سال طول کشید تا اینکه مسلمان و شیعه شدم.

هاشمی گفت: وقتی مسلمان شدم دیگر نتوانستم سبک زندگی عادی آمریکایی را ادامه دهم و فقط اسم مسلمان را بر روی خودم بگذارم.

او افزود: همیشه در فکر مسلمان شدن بودم و وقتی راجع‌به خون شهدا صحبت می‌کردم حس عجیبی به من دست می‌داد، به همین دلیل هیچ شکی درباره دین اسلام نداشتم و در مسجد اشهد گفتم و مسلمان شدم.

او توضیح داد: در دانشگاه وقتی اعلام کردم که مسلمان شدم، استادم رفتار خود را تغییر داد و با احترام بیشتری با من برخورد می‌کرد.

هاشمی گفت: از وقتی مسلمان شدم روسری بر سر گذاشتم و احساس می‌کنم که با حجاب در امنیت کامل هستم.

هاشمی افزود: بعد از مسلمان شدن به مکان‌های مختلف برای کار مراجعه و فرم پر کردم، اما وقتی‌که ظاهر مرا می‌دیدند یا زنگ نمی‌زدند یا وقتی زنگ می‌زدند به خاطر حجابم دیگر به من کار نمی‌دادند به همین دلیل در مجله‌های اسلامی شروع به فعالیت کردم تا اینکه بچه‌دار شدم و از سال ۶۷ تصمیم گرفتیم به ایران بیاییم.


او با اشاره به نقل قولی از امام راحل که گفته اند «آمریکا شیطان بزرگ است»، افزود: شیطان به هر شکلی درمی‌آید و ظاهر و باطن شیطان یکی نیست، آمریکا در ظاهر جذابیت دارد، اما اگر ریشه‌های آن را واکاوی کنیم می‌بینیم که زندگی در امریکا سخت است به خصوص اگر آدم غیرت دینی و حق‌طلبی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روجا
۱۳:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
درود خداوند بر سرکار خانم مرضیه هاشمی ...