وزیر آموزش و پرورش گفت: آئین نامه رتبه بندی معلمان در خرداد ماه به تصویب هیات دولت رسید که تا یکشنبه آینده این آیین نامه، نهایی می شود.

یوسف نوری پنجشنبه در حاشیه غبار روبی گلزار شهدا شهرستان نهاوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استخدام ۳۴ هزار و۷۳۳ فرهنگی در حال انجام است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای رفع محرومیت و فرسودگی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی حدود ۱۹ درصد مدارس را در سطح کشور داریم که برای مقاوم سازی این قسمت از برنامه و کار یک بخش تبصره ۲۴ است که خوشبختانه ابلاغ اعتبار نیز در این زمینه انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک بخش دیگر از اعتبارات استانی است و یک بخش هم از اعتبارات خیرین است.

نوری با بیان اینکه یک بخش مهم آن هم سفرهای استانی است که مشکلات ساختمان و تجهیزات وغیره مدارس را کم می‌کند، افزود: حدود ۱۴ هزار کلاس درس تحویل داده شده است‌.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای برطرف کردن مشکلات بیمارستان شهید قدوسی از نزدیک با کارکنان و مردم نهاوند دیدار کردیم.

یوسف نوری وزیر آموزش پرورش نماینده دولت در سفر به نهاوند گفت: تجهیز نبودن این بیمارستان و نداشتن سیستم سرمایشی به همراه رفع نشدن نقایص زمان افتتاح از مهم‌ترین مشکلات این مرکز بهداشتی درمانی پس از ۵سال از زمان افتتاح مطرح می‌شود.

او در ادامه برنامه‌های سفر به نهاوند از ساختمان نیمه کاره آموزش و پرورش نهاوند در شهرک حیدری که ۱۵سال است بدون اعتبار و بلاتکلیف رها شده بازدید کرد و گفت: متاسفانه کمبود اعتبار اختصاص یافته به این ساختمان در سال‌های گذشته باعث شد به محل بزهکاری اجتماعی تبدیل شود و‌مشکلات برای اهالی شهرک حیدری ایجاد کرده است.

نوری گفت: انشالله در سفر ریاست جمهوری پیگیر تخصیص این ساختمان خواهیم بود تا مشکلات ان برطرف شود.

وزیرآموزش و پرورش در ادامه سفر سری به طرح جاده دهفول برزول و فارسبان که بدلیل نبود اعتبارات دو سال است که تعطیل است زد و گفت: راه‌های نهاوند و مشکلات موجود آن از جمله حادثه خیزی، تاریکی، نداشتن شانه خاکی و عرض کم و البته طرح های نیمه کاره و بدون اعتبار این حوزه از مهم‌ترین چالش‌های حوزه راه در شهرستان است که روزانه شاهد تصادف‌های منجر به فوت و بجای گذاشتن خسارت در این محور‌ها هستیم و در این سفر پیگر تخصیص اعتبار به آن خواهیم بود.

یوسف نوری سپس در جمع خبرنگاران نهاوند با اعلام اینکه۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده هستندگفت: برای بازسازی اعتباراتی از محل سفر هیات دولت و خیرین و تبصره ۲۴ تخریب و بازسازی در نظر گرفته شده که می‌تواند بخش‌هایی از مدارس فرسوده را نوسازی کند.

یوسف نوری در گلزار شهدای نهاوند همچنین بر سر مزار حاج میرزا سلگی و شهدای گروه انقلابی ابوذر حاضر شد.

وزیر آموزش و پرورش با خانواده معلم شهید ملی حاج محمد طالبیان و یار دیرین رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.