معاون فرهنگی و اجتماعی استان گفت :در۴ ماهه ابتدای امسال به ۲ هزار و ۷۴۰ نفر که به مراکز مددکاری کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده بودند خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

سرهنگ  سجاد نامور  گفت: در طول این مدت ۸۹ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این دوایر به صلح و سازش ختم شده است.

سرهنگ نامور گفت: مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به افراد جامعه، از بروز جرائم و بزهکاری پیشگیری می‌کنند.

او گفت :  استفاده از مشاوران و مددکاران در بحث ارتقاء نظم و امنیت در جامعه بسیار موثر است و  از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، یک هزار و ۱۰۱ مورد پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده که ۹۸۰ مورد از این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت : در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ مورد پرونده با موضوع روانشناختی توسط مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان مورد رسیدگی قرار گرفته که تعداد ۴۸۹ مورد از این پرونده‌ها در مرکز مشاوره آرامش رسیدگی شده است.

او گفت :  در این مدت یک هزار و ۶۳۹ نفر از شهروندان تحت عنوان خود معرف در خصوص موضوعات روانشناختی به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان مراجعه کرده اند و  در مجموع از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تعداد ۲ هزار و ۷۴۰ نفر به دوایر اجتماعی و مددکاری کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده اند.

سرهنگ نامور گفت : ویژگی منحصر به فرد مراکز مشاوره در نیروی انتظامی به پیشگیری از وقوع و بروز آسیب‌های اجتماعی کمک کرده و همچنین این خصوصیت می‌تواند ماهیت مراکز مزبور را از سایر مراکز و نهاد‌های مشابه حمایتی متمایز سازد.

گفتنی است ؛ مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خراسان شمالی واقع در بجنورد- چهار راه ۱۷ شهریور- خیابان طالقانی شرقی- کوچه طالقانی ۱۵ بوده و شماره تلفن ۲۱۸۲۳۱۷۷-۰۵۸ به صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره، روانسنجی و روانشناسی به شهروندان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.