عاملان آتش سوزی مزارع کشاورزی آبیک تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

مراجع قضایی، عاملان آتش سوزی مزارع کشاورزی آبیک را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: ۱۴ نفر از عاملان آتش سوزی مزارع کشاورزی و دو شرکت در آبیک که بدون توجه به قوانین و مقررات و بصورت خودسرانه باعث تخریب محیط زیست و آتش سوزی بیش از ۴۵ هکتار از مزارع شدند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی افزود: همه ساله با توجه به فرا رسیدن فصل گرما وبرداشت محصولات کشاورزی، بعضی از کشاورزان با اهدافی همچون از بین بردن علف‌های هرز باقیمانده در مزارع به منظور کاهش هزینه مبارزه با آن در سال بعد، از بین بردن آفات گیاهی و جلوگیری از ایجاد محیط مناسب تکثیر این آفات و ایجاد سهولت بیشتر در عملیات کاشت و داشت، برای آماده کردن زمین‌های کشاورزی خود برای کشت دوم اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می‌کنندکه به غیر از آنکه چهره‌ بدی از طبیعت را نشان می‌دهد، باعث مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه خواهد شد.

به گفته رحمانی، بر اساس قانون حفظ و احیای منابع طبیعی آتش زدن نباتات در مزارع و باغات، داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگل بانی ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از کشاورزان خواست: با بهره گیری از روش‌های جایگزین و غیر مخرب و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان سازمان جهاد کشاورزی، برای مدیریت اصولی پسماند‌های کشاورزی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.